עימות פנימי בקואליציה: חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה הבוקר (שני) את הצעת החוק אותו מקדם חבר הכנסת ממפלגתה, עמית הלוי. מדובר בהצעה שתאפשר לבועז יוסף, יו"ר ועדה קרואה בטבריה ומקורבם של סמוטריץ' ודרעי, להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר. 

"צביעות": טלי גוטליב תוקפת את השיח על מגדר בכנסת
חה"כ גוטליב תוקפת את פעילי המחאה: "לא מוכנה לסבול אלימות מצד אנשי שמאל"

גוטליב ביקרה את בקשת הקואליציה להעביר את ההצעה בהליך מזורז: "אל תהיו מריונטות, אסור לחוקק חוק פרסונלי. על הרבה פחות מזה נפתחו חקירות משטרה".

טלי גוטליב בביקורת על השיח סביב המגדר. באדיבות מתן וסרמן

עוד טענה: "הצעת החוק הזאת מוגשת כדי להגן פרסונלית על מועמד, עולה ממנה ריח רע מאוד. אני לא מוכנה לקבל שבמשמרת שלנו יקרה דבר כזה, תקחו צעד אחורה". 

עוד הוסיפה: "יש כללים בחקיקה שנועדו ליצור שוויון בין אזרחי ישראל, עם כל הכבוד לליכוד ולקואליציה, אני קוראת לכם להתעשת. אסור להיות נגועים בניקיון כפיים. החוק הזה לא מתאים, לא ראוי. אני יודעת שיש חקירה בלהב על הדבר הזה, יש לי מודיעין".

כמו כן, גם היועצת המשפטית של ועדת הכנסת וחברים באופוזיציה הביעו התנגדות למהלך. "אתם נותנים תמריץ לשרי הפנים להדיח ראשי ערים ולמנות יו"ר ועדה קרואה, ואז לאפשר לו להתמודד, זה טירוף", תקף חבר הכנסת זאב אלקין. 

בתוך כך, יוזמת חקיקה נוספת שמתגבשת בכנסת היא הגבלת כהונה לראשי ערים. ישנם ראשי רשויות הנמצאים במשך שנים רבות מידי בתפקידם, כך על פי טענת המתנגדים. למשל, סימון אלפסי ראש עיריית יקנעם נבחר בשנת 1989, אלי ברדה במגדל העמק מכהן כבר 25 שנה ובטירת כרמל אריה טל יושב על כיסא ראש העיר כבר קרוב ל-20 שנה.  המתחרה של טל אלי כהן טוען: "הזמנים השתנו. מה שנדרש היום לניהול עיר שונה מהותית ממה שהיה נדרש לפני עשרים ושלושים שנה. היום ראש עיר נדרש למיומניות ניהול גבוהות וניהול תקציבים ובמיוחד יכולת לעבוד מול הדרג המקצועי במשרדי הממשלה, ראש עיר זה מקצוע לכל דבר ועניין".