"השתוללות האנרכיסטים מול הבית של שר המשפטים יריב לוין היא המשך פעילות אלימה של קומץ קיצוני מונהג ע"י אהוד ברק וחבר מרעיו שמסכן את הדמוקרטיה הישראלית. רשויות אכיפת החוק צריכות למצות ההליכים עם הפורעים ועם שולחיהם. גם אם מדובר בגנרלים בדימוס". כך כתב בחשבון הטוויטר שלו חבר הכנסת אביחי בוארון, ממארגני הפגנות התמיכה ברפורמה במערכת המשפט, זאת באשר למחאה מול ביתו של לוין. בשיחה היום (שלישי) עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103FM, הגיב לדברים.

לאחר מפלת הקואלציה: נקבע התאריך לבחירת הנציג הנוסף לוועדה לבחירת שופטים
מיקי זוהר: "התעסקות בשאלת הטרור היהודי יוצרת קרע ושנאה"

"אנחנו לא נסערים מההפגנה עצמה, אנחנו נסערים מהאיפה ואיפה שבה מודדים את שני הצדדים הציבוריים, הפוליטיים", הבהיר ח"כ בוארון. "תחת הרושם של הדיון הקודם, שמעתי את דבריו של ידידנו כבל, ושאלתי את עצמי האם היה איזשהו סיכוי לשמוע טיעונים כאלה אי שם בהתנתקות ב־2005? כל מי שהשורש ס.ר.ב עלה על דל שפתיו נזרק ישר לכלא, בין אם זה סדיר ובין אם זה מילואים".

עוד שיתף כי "סיימנו דיון על כתבי האישום שהוגשו במחאה האחרונה אל מול כתבי האישום שהוגשו לפני קרוב ל־20 שנה, שם היה מדובר על מאות כתבי אישום והפרקליטות מספרת לנו שהיא לא הגישה כתב אישום אחד. זה מה שמקומם כל כך ומצער כל כך. מה יקרה כשנפטר את היועמ"שית לדעתכם? ברגע ששר המשפטים ייכנס לתהליך הזה של פיטור היועמ"ש, מיד הדבר הזה ייתקף בבג"ץ ומה תהיה הטענה הראשונה? יגידו שהפיטורים לא היו סבירים, שנוצר חוסר סבירות קיצוני. כאן נכנסת הרפורמה המשפטית למגרש, התיקון המשפטי שאנחנו רוצים להעביר. אי אפשר לנהל מדינה".

"הכול מיארה?", תהה כבל נוכח אמירותיו של חבר הכנסת, ובוארון חידד: "לא, לא הכול מיארה. 40 שנה או לא יודע כמה, מעל עשרים שנה אנחנו בשלטון ואני אומר לך שהיום אנחנו בשלטון ואנחנו לא שולטים. אני מתרשם שיש ממשלה נבחרת ולידה ממשלת צללים שהיא זו שמנהלת את המדינה. אנחנו אולי נבחרנו אבל לשלוט, השרים לא יכולים לשלוט ברשות המבצעת".

בהמשך, כאשר תקף פרופ' אלדד את מחנה הימין וטען כי בבחירות הבאות הם אינם צריכים להבטיח הבטחות לבוחר כיוון שאין ביכולתם לממש אותן, הדגיש ח"כ בוארון: "פה נכנסת הרפורמה המשפטית. בפעם הראשונה יש התעשתות במחנה הימין והוא באמת מתכוון לבוא ולאחוז את המושכות כמו שצריך ולשלוט במדינה ולנהל אותה בצורה אקטיבית. אגב שזה תלוי במערך של שינוי כללי המשחק בזירה הישראלית וזה מה שנקרא הרפורמה המשפטית. אנחנו מקדמים את הרפורמה, צריך לעשות את זה מתון, מדוד, לא על הראש של המיעוט".

"הלוואי ונגיע להסכמות, התחלנו עם הסבירות, נמשיך עם היועמ"שית, במושב הבא נמשיך עם הוועדה למינוי שופטים. גם מערכת המשפט כשהיא סובלת, בעיקר בית המשפט העליון והייעוץ המשפטי איתו, כשמדובר במערך ליברלי פרוגרסיבי שנתקע בממשלה שמרנית, לאומית יהודית שרוצה להוביל סדר יום לאומי יש פה התנגשות בין שני הקטבים האלה", טען.

לסיום, הכריז חבר הכנסת כי "אנחנו גאולתם של ישראל, ואנחנו נעשה הכול כדי לשנות כמה שיותר מהר את כללי המשחק מתוך סולידריות אמיתית. עשינו את כל המחוות האפשריות לאופוזיציה, נכנסנו למו"מ, משכו אותנו באף, פוצצו את השיחות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM