השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (חמישי) להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" על המשך קידום המהפכה המשפטית ללא פסקת ההתגברות. בתגובה להכרזת ראש הממשלה, טען בן גביר: "כניעה לשורפי האיילון ולקוראים למרי אזרחי היא ניצחון לאלימות והפסד לישראל".

נתניהו בריאיון בארה"ב: "פסקת ההתגברות לא תהיה חלק מהרפורמה המשפטית"
זוהר סתר את דברי נתניהו: "פסקת ההתגברות לא ירדה מהפרק"

"הקואליציה הזאת נבחרה כדי לשנות את הוועדה לבחירת שופטים, כדי להעביר את חוק היועמ"שים, כדי להעביר את פסקת ההתגברות, ברגע שהקואליציה לא עושה זאת היא רק מחזקת שלטון היועמ"שים", אמר השר.

איתמר בן גביר תוקף את ראש הממשלה על ההחלטה לבטל את פסקת ההתגברות. ללא קרדיט

כזכור, נתניהו אמר לעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" כי הוא מתכוון להמשיך לקדם חלקים מהרפורמה המשפטית - ללא פסקת ההתגברות, וייתכן כי שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים יהיה מינורי. הוא ציין כי לאור העבודה שלא הושגו הסכמות בבית הנשיא והשיחות נפסקו, החליט להמשיך לקדם חלקים מהרפורמה והדגיש: "פסקת ההתגברות אינה על הפרק".

עוד ציין רה"מ כי שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים במתכונת המקורית ירד מסדר היום והצהיר כי אינו יודע כעת לומר איזה שינויים, אם כלל, ייעשו בו. הוא הסביר כי מטרת קידום הרפורמה, תחת פיקוחו ההדוק, היא לפעול באופן שיבטא את הרצון הציבורי ויוכל להחזיק לשנים ארוכות.