מחר צפוי להיערך דיון טעון בכנסת תחת הכותרת: "חשש מעיוות זיכרון השואה במסעות הנוער בעקבות ההסכם בין ישראל לפולין". את הדיון עורכת הוועדה לטיפול בניצולי שואה בראשותה של ח"כ מירב כהן (יש עתיד). ההסכם, שעורר זעם רב בקרב ארגונים רבים, נחתם בין ישראל לפולין בחודש מרץ, והוא כולל כמה סעיפים מעוררי מחלוקת, ובהם הסכמה של הישראלים לבקר באתרים שמנציחים לוחמי מחתרת פולנים שעברם שנוי במחלוקת. לטענת ח"כ כהן, חלק מאותם לוחמים פגעו ביהודים לאחר השואה - ואין מקום "להאדיר אותם".

מוזמנים רבים יגיעו לדיון מחר, כולל נציגים ממשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד החינוך והרשות לזכויות ניצולי השואה. נציגים מיד ושם, עמותת זיכרון בסלון ורבים אחרים צפויים להגיע גם כן. הסערה סביב ההסכם, שנחתם בין שרי החוץ הישראלי והפולני, התעוררה מיד לאחר פרסום סעיפי ההסכם. לדברי כהן, "ממשלת ישראל נכנעה לתכתיבים של הפולנים, והסכימה לשינויים משמעותיים במסעות הנוער - וזאת על מנת לחדש את שיתוף הפעולה בין המדינות. בעיניי ההסכם הזה נראה כמו 'הסכם כניעה' של הממשלה".

לדבריה, במסגרת ההסכם שנחתם, ישראל מוותרת על הדרכה ישראלית במהלך המסע לפולין, כמו גם על זכותה לאבטח את המשלחות על ידי השב"כ, ובכך "מותירה את האחריות לביטחון הקבוצות בידי הפולנים - דבר שמנוגד לכל היגיון". עוד היא מדגישה כי "במסגרת ההסכם, ישראל מתחייבת לקיים מפגשי נוער עם נוער פולני במטרה, כפי שפורסם, 'להתמודד עם דעות קדומות בין ישראלים לפולנים'. כל הסעיפים הללו הם שינוי משמעותי מהפעילות שהייתה עד עכשיו, והם מבטאים סימטריה חמורה ביותר בין המדינות - כזו שעושה עוול עם זיכרון השואה".

יו"ר הוועדה הוסיפה כי "יש דברים ספציפיים שלא הייתי עושה בהם פשרות. אי אפשר לעשות 'מסחרה' בזיכרון השואה ולהתפשר. זה תחום קדוש".