חקיקת הרפורמה המשפטית מתחדשת: ועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ שמחה רוטמן התכנסה היום (שני) לדיון בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות כך שלא תחול על הממשלה ושריה לקראת קריאה ראשונה. 

יום של מחאה: מפגינים חסמו את נמל חיפה; במשטרה מבהירים: "נהיה בכל מקום"
תקרית המגפון: ועדת האתיקה קבעה - "רוטמן לא ביצע הפרה אתית"

רוטמן הודיע כי בכוונתו להצביע עוד השבוע על ביטול עילת הסבירות לשרים וח״כים לקריאה ראשונה. רוטמן הקריא את הנוסח המקורי של ההצעה כפי שהוצג בתחילת הדיונים ואמר "אני מאוד מקווה שנצביע על הנוסח הזה השבוע. אצטרף לכל מי שמצטער על החקיקה. הלוואי שהיה לנו בימ"ש שלא צריך להגבילו כי הוא משתמש בחוסר סבירות רק כשהיא קיצונית אבל זה לא כך".

קודם לכן, באופוזיציה ובארגוני המחאה קראו לבטל את הדיונים בשל המבצע הצבאי בג'נין. חה"כ גלעד קריב מסר: "חבר הכנסת רוטמן, כשיש מבצע צבאי רחב היקף - לא ממשיכים עם חקיקה שקורעת את העם. אנא ממך, הודע שאתה מבטל את דיוני עילת הסבירות כל עוד המבצע בג׳נין ממשיך. שים את מדינת ישראל וחייליה לפני מהלכי החקיקה הקיצוניים שלך ושל יריב לוין".

מטעם "מחאת המילואימניקים אחים לנשק" נמסר: "אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל הפועלים כעת בג'נין. כל עוד שמחה רוטמן בוחר להמשיך את הדיונים בוועדת החוקה, אנחנו נאלצים להמשיך להפגין. קוראים לרוטמן לבטל את הדיונים היום בוועדת החוקה".

לפי התיקון המוצע, ישונה הנוסח של סעיף 15 לחוק יסוד: השפיטה, כך ש"אחרי סעיף קטן (ד) יבוא: "(ד1)על אף האמור בחוק-יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".