העבודות להקמת הפרויקט הלאומי של הטורבינות לייצור חשמל בצפון הגולן לא התחדשו היום (שלישי) ועל פי הדיווחים תוקם ועדה מיוחדת בשיתוף משרד ראש הממשלה ונציגים מהעדה לפתרון הסוגייה. 

זה היה עניין של זמן עד שהזעם הדרוזי היה מתפרץ ויוצא | דעה
ראש מועצה מאשים: "התרעתי בפני נתניהו וראש השב"כ והעלימו עין"

 יו"ר המרכז הישראלי-דרוזי, ד"ר אמיר חניפס, שוחח עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים: "זה לא עניין של להאמין או לא להאמין - מדובר פשוט בראש ממשלה שנמצא בתפקיד מאז 1996 ולמרות אין ספור הישיבות עם ראשי המועצות והמנהיגים הדתיים - לא יצא שום דבר. אז איך אני יכול להאמין? מערכת היחסים ותחושת הקיפוח והאפליה בעדה הדרוזית רק עולה ועולה מאז שהוא בתפקיד. נתניהו רוצה עכשיו להרגיע את הרוחות, אבל הוא זה שהביא עלינו את חוק הלאום ואת חוק קמיניץ". 

בהמשך, עוד אמר ד"ר חניפס כי "אף אחד לא באמת קרא את המסמך שלשכת ראש הממשלה הוציאה אתמול. רוב העדה הדרוזית לא קונה את הודעת ראש הממשלה. הרוב לא מאמינים לו גם בנושאים אחרים אז בטח ובטח כשזה מגיע לבני העדה הדרוזית. מאז 2018, אנחנו מתחננים שהוא יתקן את חוק הלאום ויתקן מילה אחת - שוויון. זה הכל. לפחות 5-4 ועדות חומש הוקמו ושום דבר לא יצא מזה".

על הקפאת העבודות של הפרויקט המדובר שעורר סערה בקרב חברי העדה הדרוזית, אמר: "כולם מבינים עכשיו שהיו שם טעיות מלכתחילה. זה פרויקט ענק עם הרבה מאוד הכשלות - גם הרבה יישובים יהודים התנגדו אליו, ולא רק הדרוזים. כל הפרויקט הזה נוהל בצורה לא נכונה וכנראה שגם לא חוקית. אני מקווה מאוד שיגיעו להסכמות והפרויקט ייעצר באופן סופי, אבל אני לא מבין אף מילה של ראש הממשלה. ביבי, הוא החריג, הכל קרה במשמרת שלו".