חוק הרשויות המקומיות ("חוק טבריה") אושר הלילה (בין שני שלישי לרביעי) סופית בכנסת. החוק מבקש לקבוע כי יושב ראש ועדה ממונה יהיה זכאי להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כראש הרשות בבחירות שיערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו. התיקון יחול גם במועצות האזוריות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים.

"לפעמים האמת יוצאת לי": ואטורי חשף את המטרה האמיתית של "חוק טבריה"?
המועמדת לראשות עיריית טבריה טוענת: זה מה שהוצע לי בתמורה לתמיכה בחוק

יוזם החוק, חה"כ עמית הלוי, שוחח עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103FM והתייחס לסערה סביב החוק: "לא רק טבריה, אלא כל תושבי רשות שיהיו בה... יש כיום שש רשויות כאלו, אבל בפועל יש שלוש רשויות שבהן יש ראש מועצה ממונה. החוק הזה במהותו הוא כללי, הוא חוק צופה פני עתיד. אלה הגדרות של חוק לא פרסונלי. כלומר, גם אם הוא נותן מענה לבחירות הקרובות, ואני שמח שהוא נותן מענה לבחירות הקרובות, אני לא מכחיש ולא מסתיר את זה, להפך, אבל במהותו הוא לא חוק שדואג לאדם אחד. עזבו את זה שיש היום 25 אנשים כאלו, חברי מועצה וראשי רשויות. החוק הזה בא לפתור בעיה". 

"הייתה אליי פנייה מתושבי טבריה ואנשים רוצים שתהיה להם זכות מקסימלית לבחור. הפנייה הרצינית הייתה מעובדי הממשלה. עובדי הממשלה בסיור ההוא בטבריה, באו ודרשו למעשה, ביקשו, התחננו להמשיך את התנופה של העיר הזאת כדי שהיא לא תיפסק אחרי המון שנים. זה היה בסמכות שר הפנים דאז מלכיאלי, הוא יכול היה להאריך את זה בלי שום שינוי של החוק, זה הסמכות שלו לפי החוק הקיים. אני אומר באופן עקרוני, אני חושב ששלטון מרכזי צריך כמה שפחות להתערב לתושבי הרשות. ולכן, אם תושבי הרשות המקומית רוצים לבחור גם את הפקיד שהיה ממונה להם קודם, זאת זכותם. אנחנו לא צריכים להתערב להם בזה, בוודאי אם בא בן אדם שמבחינתם הבריא את העיר, עזר להם", הוסיף.

עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

לדבריו, "זאת נסיעה לקלפי, שימו בצד את כל הרכילויות. כל פעם שאני רואה חוק שבא לתקן דבר שאני חושב שראוי תיקון, אני בעדו. אגב, יש הרבה מקרים שפונים אליי גם חברים קרובים, ופונים אלינו כל הזמן. אם זה לא עומד באמת המידה הזאת, אני לא חותם ולא מקדם. במקרה הזה, אני חושב שהתיקון שנעשה ב־2008 ששינה מצב של עשרות שנים, שתושבי רשויות יכלו לבחור גם בפקיד ממונה, אני חושב שהוא יותר ראוי. עכשיו, יש ביקורות. אגב, אני הוספתי הסתייגות לחוק שגם אדם כזה יצטרך להתפטר 90 יום לפני הבחירות כדי שלא יבוא לקו הסיום עם לשכה ועוזרים".