קבוצת הורים הגיעה אתמול (חמישי) בערב להפגין מול ביתו של שר החינוך יואב קיש, בדרישה לתיקון חוק המצלמות, ולטענתה נתקלה באלימות קשה מצד המשטרה שהביאה לאשפוזה של אחת מהמוחות במקום.

"עוצרים אמהות": טענות לאלימות משטרתית קשה מול ביתו של יואב קיש
ראשי המחאה מתנערים מהביקורת: "היא לא אלימה ולא פוגעת באף אחד"

מטעם מטה המאבק למען הילדים, שארגן את ההפגנה, נטען כי שתי מפגינות נפצעו מאלימות שוטרים במהלך ההפגנה: אחת אושפזה בבית החולים מאיר ומחכה לניתוח לאחר שפרקה את הכתף, והשנייה סובלת מחבלות יבשות. עוד נמסר כי מפגין אחד נעצר ושוחרר במהלך הלילה ללא תנאים מגבילים.

עימותים במחאה מול הבית של השר קיש
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק מסרה: "הגענו לביתו של שר החינוך הנעלם יואב קיש לזעוק את זעקת הילדים שהוא מתעלם ממנה. לצערנו תוך דקות ספורות הגיעו שוטרים שהיו מותשים כנראה מהפגנה  שהיתה במקום לפנינו וראינו בשטח את התוצאה. מעולם לא פעלנו באף הפגנה באלימות ותמיד השוטרים היו איתנו ולצדנו. לצערי הפעם המצב היה אחר, אך הם התנצלו בפנינו בלילה בתחנת המשטרה. בתוך כל זה, חשוב לזכות שהמטרה היא אחת והיא למוגנות של הילדים שלנו בגנים כשאחד הצעדים הנדרשים מיידית הוא תיקון לחוק המצלמות ועל כך לא נוותר ונמשיך להילחם".
מהמשטרה נמסר כי "התקיימה הפגנה פרועה ולא מאושרת צמוד לבית של נבחר ציבור, ובניגוד לפסיקת בג"ץ בנושא. לאחר שהמפגינים סירבו להוראת השוטרים להתרחק לעבר המתחם המאושר, הם הורחקו תוך הפעלת כוח סביר. שני מפגינים נעצרו בגין תקיפת שוטרים".
גורם במשטרה הוסיף: "המפגינים נצמדו לשער ביתו של השר, ועל פי פסיקת בג"ץ על המפגינים לעמוד במרחק 300 מטר מינימום מביתו של נבחר ציבור. השוטרים כרזו להם מספר פעמים להתרחק ולעבור למתחם המאושר מול בית השר, וכשהם סירבו, השוטרים נאלצו לפזר אותם בכוח".