המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, תקף הבוקר (רביעי) בדיון בוועדת החוקה את ההצעה לצמצום עילת הסבירות וכינה אותה "הצעה קיצונית ביותר". 

"ריכוך" לעילת הסבירות? זה מה שהקואליציה מתכוונת להביא לקריאה שנייה ושלישית
לאחר ההצבעה במליאה: מהי עילת הסבירות ומהן ההשלכות של צמצומה?

לדבריו, "זאת הצעה שמבטלת את עמדת ביהמ"ש בעניין הסבירות. קיצוניותה מתבטאת בריכוך למראית עין כי לא יחול על הכנסת וראשי ערים אבל דווקא זה מדגים שהוא יחול על מי שיש להם את ההשפעה הרבה ביותר על הציבור. פגיעתה קשה בגלל שנוגעת למי שמשפיעים בצורה המשמעותית. ההצעה שופכת את התינוק עם המים. הפגיעה הקשה של החוק היא רב מערכתית". 

 בנוסף, טען כי עמדותיה של היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, בנושא יהיו נפרדות מאלה של הממשלה: "הפגיעה המשמעותית ביותר נוגעת למעמדם של שומרי סף כך שהמינוי שלהם יהיה נקי ותקין ושלא יהיה ניתן לפטר אותם רק בגלל שיקולים פוליטיים. היועצת תמשיך להיות עצמאית בהחלטותיה כדי להגן על שלטון החוק וזכויות האדם".

כאמור, ועדת החוקה שבה הבוקר לצורך הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, לאחר שאמש התחוללה סערה בדיון בנוכחות ראש האופוזיציה יאיר לפיד שתקף: "החוק הזה יגרום לנזק מדיני חמור, יבודד אותנו, יכניס אותנו למועדון המדינות המביכות שהעולם נסוג מהן. הלקח האמיתי של סיפור החורבן הוא שאנשים קיצוניים לא רוצים לראות את ההשלכות של המעשים שלהם. החוק יפגע בפרנסתו של כל אזרח".

מי שהשיב לביקורת הוא יו"ר הוועדה, שמחה רוטמן: "אני כבר לא יכול להתמודד עם כמויות הפייק שמסתובבות. למען הסר ספק. עילת הסבירות לא חלה על חקיקת הכנסת ולא תחול על חקיקת הכנסת. אין קשר בין עילת הסבירות לחקיקת הכנסת. זה מצטרף לספין שלוחצים עליי להוציא מהחוק את ראשי הערים, חיפשתי ואני לא מוצא אותם בחוק. כשם שהפייקים שרצו בזמן הכנה לקריאה ראשונה היו פייקים, אני מציע למי שרוצה לדעת מה קורה בחוק לעקוב אחר דיוני הוועדה. אני נחרץ לא להוציא מהחוק אנשים שלא נמצאים בחוק".