ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לטור שפרסם כתב הביטחון יוסי יהושוע, שבו קרא להפסיק לעסוק ברפורמה במערכת המשפט ולהתמקד במצב הביטחוני.

פרשת ההצבעה הכפולה: חבר הכנסת לשעבר אביר קארה יועמד לדין בכפוף לשימוע
ברקע הרפורמה: בג"ץ הודיע על ביטול חוק וטען - "אינו מידתי"

"קראתי לראש הממשלה לבוא לכאן ולקיים ישיבת ממשלה דחופה בנושא הביטחון. הרפיסות של הממשלה שלנו בכל מה שקשור בחיזבאללה היא תופעה שלא מוכרת לי, לא כאזרח שגר פה בגבול הצפון ובטח לא כראש רשות. חיזבאללה מעז לעשות מעשים שלא עשה", אמר בפתח הראיון. 

לאחר מכן הוסיף: "אנחנו רואים פה איזשהו ניסיון של חיזבאללה לאתגר את מדינת ישראל. מאתגרים אותנו והתגובה שלנו עד כה היא רופסת, מראה על חולשה. האזרחים והאנשים שמסתובבים פה בצפון חשים את זה. אני חושב שהסיטואציה הזאת מחייבת התייחסות מיידית של ממשלת ישראל".

לדבריו, "רק כשהתותחים ירעמו וייפלו פה מאות או אלפי טילים, אנחנו נראה פה את שיירות הלימוזינות עטות להתראיין פה ולהגיד שהם מחזקים את תושבי הצפון, אבל יש פה אנשים שיקפדו את חייהם בגלל אותה אוזלת יד. לדאבוני הרב, אנחנו לא מצליחים להבקיע נכון לעתה את החומה הבצורה הזאת שלא אטימות הממשלה".

"אני מדבר מדם ליבי. אני כמו קאטו הזקן, עד טיפת נשמת אפי האחרונה אני לא ארפה מהם כי אנחנו מדברים פה על הילדים שלנו, על ההגנה על המשפחות שלנו וזה שהממשלה כרגע מפקירה אותנו, זה לא אומר שאנחנו נרים ידיים וזה לא אומר שאנחנו ניכנע. אנחנו נעשה כל שלאל ידינו בכל אפיק אפשרי כדי לעודד אותם להתעורר מהתרדמת הזאת שהם נמצאים בה בהגנה על תושבי הצפון", טען.

"אולי נדבר עם נסראללה שייצר לנו פה עוד כמה איומים שמישהו פה יתעורר ויחליט שהנושא הזה של ההגנה האזרחית הוא צורך מיידי לטיפול", אמר בסיום הראיון. "אנחנו נמשיך ללחוץ בכל המישורים, לא יעזור להם כלום. אני מאוד מקווה שאני לא אצטרך לומר 'אני אמרתי'. זה לא ייתן לנו כלום, ההפך. זאת תהיה עוד ועדת חקירה שתוצאותיה ידועות מראש. הזנחה של ציבור שלם שנמצא פה על קו הגבול שמגן כשכפ"ץ על מדינת ישראל".