בני הנוער במחנה הקיץ בקריית שמונה יחד עם מרכז הנוער של OU ישראל יצאו למסע "בין יהודי ודמוקרטי" בעקבות מדינת ישראל והיסודות עליה היא עומדת. במסגרת המסע, המשלב בין אטרקציות, הנאה והעמקה בתכנים אזרחיים והיסטוריים, שם דגש על הנושא "מדינה יהודית ודמוקרטית", ביקרו החניכים בבניין הכנסת ושמעו שיחה על שליחות והגשמת חלומות מחבר הכנסת משה סולומון ממפלגת הציונות הדתית.

ח"כ סולומון אמר לנוער: "השליחות העיקרית היום היא להבהיר את החשיבות באחדות ושלום בנינו. גם בעתות משברים וחילוקי דעות במשפחה, אנחנו צריכים לזכור היטב שבמדינת ישראל יודעים לקיים מחלוקת מתוך כבוד ושמירה על הסדר". 

ח''כ משה סולומון ובני הנוער (צילום: Ou ישראל)
ח''כ משה סולומון ובני הנוער (צילום: Ou ישראל)

חה"כ סולומון הוסיף כי "אתם העתיד של מדינת ישראל, לכן חשוב שתחוו דרך הרגליים את הכנסת, המקום שבו המחלוקות מתיימרות להתנהל מתוך מתוך כבוד הדדיים. לצערנו, בחודשים האחרונים אנחנו רואים סטיות תקן חמורות שמבקשים לייבא מראות שאינן מכבדות את המקום שנחשב לערש הדמוקרטיה, כאשר גורמים קיצוניים מבקשים להשתמש בסמל השלטון המובהק ביותר כקרדום לחפור בו, והעובדה שאין פרות ממלכתיות קדושות עלולה להוביל לכאוס תודעתי מסוכן מאוד בקרב הציבור.

עוד הדגיש חה"כ סולומון כי "לצערנו גם ב-2023 אנחנו עדים לתת ייצוגיות של חברי וחברות כנסת מהפריפריה כשרובם המכריע מגיע חברי הכנסת מגיעים מגבולות חדרה גדרה, עובדה שצריכה להדליק נורת אזהרה בוהקת אדומה בוהקת עבור כל אחד ואחת מאתנו. זו בדיוק הסיבה שפרויקטים ברוח זו חשובים כל כך ואני מאמין שבאמצעות מיזמים ברוכים שמנגישים את מוסדות המדינה לבני נוער מכלל הקבוצות בחברה הישראלית, בעשורים הבאים נראה שינוי מהותי בתמהיל נבחרי הציבור במשכן". 

בני הנוער במשכן הכנסת (צילום: Ou ישראל)
בני הנוער במשכן הכנסת (צילום: Ou ישראל)

החניכים נהנו בקארטינג באזור וסיימו את המסע בכותל המערבי, שם קיימו תפילה וסיור במנהרות הכותל. מנהל מחוז צפון ופרויקטים חינוכיים ב-OU ישראל, רפאל סלאב סיכם ואמר: "אנחנו בלב ליבו של העם היהודי בכל הדורות כולם - שריד בית מקדשנו. על המקום הקדוש הזה חלמו אבות ובנים במשך אלפיים שנות גלות עם הצפייה לחזור ארצה להיות עם חופשי ויהודי בארצו. אם היו יודעים אבותינו שנזכה לעמוד בגאון כאן היום, למרות המחלוקות והקשיים, היו מברכים עשרות מונים. עלינו לשמור על המדינה, חזון אבותינו, מכל משמר".