משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, התראיין הבוקר (שני) ליואב מינץ ברדיו צפון, 104.5FM והתייחס למתיחות ההולכת וגוברת עם חיזבאללה בגבול הצפון ולמחאה נגד הרפורמה המשפטית.

בפתח דבריו, התייחס להתגרויות של חיזבאללה בגבול הצפון בשבועות האחרונים, ואמר: "זה מה שנקרא תרתי משמע: איבדנו את הצפון. אנחנו חווים חוויה שאני אומר לך כמי שנולד, התבגר ומגדל את ילדיו בצפון - לא זכורה לי תקופה כזאת של התגרות יומיומית מצד חיזבאללה, ובצד שלנו מדרום לגבול, אין תגובה. זו תופעה לא מוכרת, לא מובנת. הבלגה, הכלה של אויב מטריד, פשוט בוקה ומבולקה בלתי נתפסת. ממשלה שמצד  אחד 'ימין ימין ימין על מלא', אבל לא מגיבה, ומצד שני רואים מה שקורה עם אותן חקיקות דורסניות שבהכרח משפיעות גם פנימה, מאוד אינטנסיבי על העם שלנו שמאד חצוי. רק לפני מספר דקות שסגן מפקד (מיל') ביחידת 8200 גם הודיע שיפסיק להתנדב. אנחנו שומעים על מאות לוחמים, סיירת מטכ"ל, טייסים, הייטקיסטים ורופאים. עד לאן אנחנו רוצים להידרדר? אני באמת שואל את עצמי ואת ראש הממשלה שהוא זה שצריך לתת לנו תשובות. אני חושב שאנחנו בסיפה של מלחמת אחים ואין דבר יותר גרוע ממלחמת אחים והאויב שלנו מביט עלינו מצפון, מלגלג ונוקט אמצעים שלא הכרנו בעשור האחרון: מחבל בצומת מגידו, אוהלים, מצלמות שמפרקים לנו על הגדר, הבערת שריפות סמוכות גדר. אלה תופעות שלא הכרנו, אנחנו בטח לא מסכימים לכך. לא מבין אנה פנינו מועדות. לא הממשלה ולא צה"ל, לא מובנת לי אותה התנהלות וכולי תקווה שמישהו יודע מה עושה".

בנוגע לפגישה בין מפקד פיקוד הצפון וראשי הרשויות בצפון, אמר דוידוביץ': "לא השתתפתי בדיון הזה אבל המסר שנמסר הוא שחיזבאללה לא יפתח במלחמה, אין לו שום מניע אלא להתגרות בנו. יחד עם זאת, אני סומך את ידי על צה"ל אבל אני תוהה מה פשר ההבלגה הזו, מה פשר האי-תגובות האלה לכל המהלכים של חיזבאללה בחודשים החולפים. כל בר דעת מבין שה-"אי-תגובות" האלה והתגרויות הן חלק מהבנה של נסראללה ושולחיו שבמדינת ישראל יש תוהו ובוהו. ליבי דואב. התבטאויות מסוג שלא ידענו מעולם: "שישה מיליון יהודים", לאן רוצים לשלוח אותנו? לאן נדרדר עוד?".

מחאה נגד הרפורמה בקפלן בתל אביב, שבוע 28 (צילום :אור אדר)

כשנשאל למה אין התארגנויות של ראשי רשויות בצפון לנקיטת עמדה ברורה יותר במחאה נגד הרפורמה המשפטית, הוא הסביר: "בחלקת אלוהים הקטנה שלי אני נוקט בכל האמצעים, גם ברמה האישית כמחויבות שלי כאזרח וגם כיו"ר פורום קו העימות. אני מנסה בכל מאודי להעיר את אלה שיושבים במגדל השן בירושלים ולומר להם: "תעצרו את הטרפת הזאת!" העם יותר חשוב מכל מהלך כזה או אחר, העם יותר חשוב מכל ניסיון להוליך לשבר שלא ניתן יהיה לאחות אותו".

לגבי שיתוף הפעולה עם ראשי רשויות אחרים חשף דוידוביץ': "חלק מראשי הרשויות מזדהה לחלוטין ולחלק אחר יש תפיסות פוליטיות שונות משלי. חלק אני יכול להבין אותם. לא כולם מסכימים עם עמדותיי ותפיסותיי".

דוידוביץ' נשאל מה ההיתכנות לשיתוף פעולה במחאה, וענה: "בכל מה שקשור לביטחון בקו העימות אנחנו תמימי דעים. בכל הסוגיה של הרפורמה המשפטית הדורסנית, יש כאלה שסוברים שזה מתבקש, יש כאלה שסוברים שצריך לעשות את זה מרוכך יותר. חלק ניכר מראשי הרשויות מסכים שצריך לעשות את זה בהסכמה ובהידברות. כל בר-דעת מסכים שאל לנו ללכת בצורה חד צדדית. הימים יגידו אם הדרך של חגיגה חד-צדדית היא תצלח או לא. אני יכול לומר בפה מלא, שלא חוויתי מעולם התנהלות של כאוס טוטאלי בעם ואני חושש לגמרי ממלחמת אחים".