הקואליציה ממשיכה בהתנהלות לעומתית לאופוזיציה בסוגיות קידום מעמד האישה שבכנסות קודמות היו בקונצנזוס, לפחות בין חברות הכנסת מכל סיעות הבית. 

אם השבוע רעשו האופוזיציה וארגוני נשים על החלטתה השערורייתית של ועדת הכנסת מיום שלישי, לקדם דווקא בוועדת החוקה בראשות הקואליציה את חקיקת ביטול עצמאות הרשות למעמד האישה והכפפתה לדרג הפוליטי, וזאת במקום, כמתחייב, בוועדה למעמד האישה בראשות ח"כ פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי שבאופוזיציה, אתמול הייתה זו הצעת חוק למניעת אלימות כלכלית נגד נשים של ח"כ מירב כהן (יש עתיד) שהקואליציה הפילה בקריאה הטרומית במליאת הכנסת.

הדבר נעשה על אף התחייבות מוקדמת של הממשלה לתמוך בחקיקה, זאת לצד קידום חד־צדדי מצד הממשלה של מתן סמכויות אזרחיות לבתי הדין הרבניים בסוגיית המזונות בגירושים. 

"כשבוחנים את הממשלה הזאת ברמת המעשים, מגלים ממשלה מיזוגנית שיוצרת נזקים כבדים למעמדן של נשים בישראל", אמרה ח"כ כהן, "אף ששר המשפטים לוין הבטיח לקדם ולתמוך בחקיקה זו, בפועל היום הקואליציה התנגדה לחקיקה חשובה שכל מטרתה לחלץ נשים שעוברות התעללות כלכלית שעל פי רוב גם מתדרדרת לאלימות פיזית.

ההתנהלות של הקואליציה מצטרפת לשורה של צעדים מסוכנים שהיא מקדמת שיפגעו בנשים כמו אי־הגדלת התקצוב לתוכנית מיגור האלימות במשפחה, קידום הפרדה במרחב הציבורי, ביטול קמפיין לעידוד ריצת נשים בבחירות המקומיות ועוד. זה הזמן להילחם על זכויות הנשים ועל ישראל כמדינה חופשית וליברלית". 

מחאת הציבור הליברלי נגד מהפכת החקיקה המשפטית שמובילה הממשלה השמרנית־דתית להגדלת כוחה וצמצום המגבלות המשפטיות עליה הייתה אתמול בסימן מחאת הנשים שמובילה תנועת "בונות אלטרנטיבה". בשעות הצהריים התקיימה שביתה של נשים בעשרות חברות גדולות במשק לצד עשרות הפגנות ברחבי הארץ, ובשעות הערב התקיימה בתל אביב עצרת שבה נאמו מובילות המחאה במגזרי ההייטק, הבריאות, עורכי הדין, העובדות הסוציאליות ועוד. 

מורן זר קצנשטיין, מייסדת "בונות אלטרנטיבה", אומרת: "ממשלת ישראל כובלת נשים לרבנות, מפרקת את הרשות למעמד האישה, מקדמת הדרת נשים מהתמודדות בבחירות, ואוסרת מכרזים בלשון נקבה. לא ניתן שימחקו וידירו אותנו מהמרחב הציבורי".