ביטול עילת הסבירות: תנועת "דרכנו", בשיתוף עם התנועה הדמוקרטית האזרחית, וכן התנועה לאיכות השלטון, הגישו היום (שני) בבית המשפט העליון עתירה לבג״ץ, בדרישה לפסילת החוק לביטול עילת הסבירות.

מומחה למשפט חוקתי: המשטרה והצבא יצטרכו להקשיב לבית המשפט | מיוחד למעריב
"יאכלו סלטים ויפלגו את העם": בכיר במפלגת הציונות הדתית נגד בן גביר

מתנועת "דרכנו" נמסר כי "העתירה עוסקת בפגיעה האנושה באושיות הדמוקרטיה הישראלית ובהליך החפוז והדורסני שאיפשר את מעבר החוק בכנסת. העתירה מבקשת מבג"ץ להוציא בדחיפות צו ביניים, שישעה לאלתר את התיקונים לחוק יסוד: השפיטה".

יו״ר דרכנו, יזהר שי: "שמותיהם של הח"כים שהצביעו היום בעד החוק שנועד לקעקע את יסודות הדמוקרטיה הישראלית ייזכרו לדיראון עולם. יום אחד הם ינסו להכחיש, להשכיח, לתרץ, לספר סיפור אחר. אבל ההיסטוריה תזכור אותם לנצח וגם אנחנו. בושה".

מליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
מליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "התיקון לחוק אינו חוקתי, משום שהוא משנה באופן מהותי את המבנה הבסיסי של הדמוקרטיה הפרלמנטרית הישראלית ואת אופי המשטר, תוך ביטול דה פקטו של הרשות השופטת ופגיעה אנושה במארג העדין של הפרדת הרשויות ומערך האיזונים והבלמים במדינת ישראל. התנועה לאיכות השלטון מוסיפה כי משמעות התיקון - מתן כוח בלתי מוגבל לרשות המבצעת, הוא שימוש לרעה בסמכות מכוננת".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "ממשלת החורבן הרימה את ידה הזדונית נגד מדינת ישראל, והם מאיימים לחרב את כל מה שבנינו כאן בשבעים וחמש השנים האחרונות. משהממשלה לא נענתה לקריאתנו לחדול מההרס והחורבן, הגיע כעת תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת, שהתקבלה באופן לא חוקתי תוך ניצול לרעה של הסמכות המכוננת, ותוך הצגת מצגי שווא של שמחה רוטמן וחריגה מוחלטת מהדרך בה שינויים דרסטיים שכאלה צריכים להיעשות נמשיך להיאבק, ולעולם לא נוותר".