פרופ' דניאל זייפמן, ששימש בעברו כנשיא מכון ויצמן, הודיע היום (שלישי) על התפטרותו, זאת בעקבות חוק צמצום עילת הסבירות, שאושר אתמול בכנסת.

ראש המוסד לשעבר במסר לגלנט: "צריך להתפטר"
אהוד אולמרט בראיון בבריטניה: "ישראל נכנסת למלחמת אזרחים"

"בלב כבד ובתחושת אחריות עמוקה", כתב בפתיחת מכתב התפטרותו, "אני מגיש את התפטרותי מתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לתכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית החל מהיום". 

"מאז מינויי לתפקיד זה", הוסיף, "הייתי מחוייב ללא עוררין למטרות ולשאיפות של התוכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית." 

בהמשך, הסביר את הסיבה להתפטרות: "האירועים האחרונים הובילו אותי לשקול מחדש את רצוני בתפקיד זה. העברת חוק מדאיג מאד ואנטי דמוקרטי על ידי הכנסת גרם לי לחשיבה מחדש. כמאמין נאמן בעקרונות הדמוקרטיה, החירות והפלורליזם, אני מתקשה ליישר קו עם מנהיגות שמתרחקת מערכי הליבה שמגדירים את האומה שלנו." 

לסיום כתב: "אני מקווה שישראל תחזור להיות מעוז של דמוקרטיה, סובלנות וקידמה מדעית, ואני מאד מקווה שהנהגת המדינה תשקול מחדש את מסלולה למען שמירה על הערכים המגדירים אותנו". 

מכתבו של פרופ' זייפמן מצטרף לקולות מחאות רבים ברחבי הארץ כנגד התקדמותה של הרפורמה המשפטית, דוגמת מחאת הטייסים וחיילי המילואים והשביתה הנרחבת בכל במערכת הבריאות. בנוסף, במהלך היממה האחרונה נפתחה קבוצה המיועדת לרופאים ורופאות שמעוניינים לעשות רילוקיישן עליה חתמו כבר למעלה מ1,000 רופאים.