חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לכך שהיועצת המשפטית לממשלה עתרה לבג"ץ באשר לתיקון חוק הנבצרות. כמו כן, הביע גם את דעתו בנוגע לפיטוריה האפשריים של גלי בהרב-מיארה.

בפתח השיחה, התייחס לדבריה של היועמ"שית כי "נתניהו עשה שימוש לרעה בכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי". לדבריו, "בשנים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים, שומעים אנשים שאומרים 'שלא בא להם בטוב הדמוקרטיה'. אגב, זה לא רק בנושא הנבצרות, גם בנושא כתב האישום, למרות שאין לזה שום מקור בחוק, כלומר הציבור לא קבע אף פעם נורמה כזאת שראש ממשלה לא יוכל להרכיב ממשלה, למרות שמיליוני אזרחים בחרו בו. אנו נמצאים על סף של התהום הדמוקרטי, אנחנו הולכים על הסף, מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית".

"זה קורה בין הרשות המבצעת לרשות השופטת במשך 30 שנים, אנחנו בוחרים ובמסווה של גלימות ודמוקרטיה, בסוף באה קבוצה קטנה ואומרת 'את זה אני לא מאשרת לכם ואת זה כן מאשרת לכם'. לא קיבלתם את זה שב-1977 התחלף השלטון, על אף שעשרות שנים שכנעו", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל האם היועצת המשפטית יכולה להמשיך לכהן בתפקידה? לדבריו, "זה לא עניין פרסונלי, זה לא עניין של יועצת, הייעוץ המשפטי לממשלה כבר עשרות שנים פועל בלי מעמד חוקי, בלי סמכות בחוק. התופעה הזו פסולה, אין דבר כזה מדינה בתוך מדינה, יש מדינה אחת, יש לה חוק אחד, אין אדם שהוא מעל החוק. ב-150 דברי חקיקה שבהם מופיע היועץ המשפטי לממשלה, אין בשום מקום חוק שנותן לו סמכות לייצג באופן כפוי את המדינה, לתת חוות דעת שמחייבת. הפוך מזה, ועדות ממשלתיות גם של אגרנט, גם של שמגר אמרו 'היועץ המשפטי יכול לייעץ, אבל אם הממשלה סבורה אחרת, היא לא מחויבת לחוות הדעת של היועמ"ש.

בהמשך, נשאל האם יתמוך בגלוי בפיטוריה של גלי בהרב-מיארה. לדבריו, "אני חושב שזו סוגיה שולית, עמדתי בעניין הזה שהצעד הראשון שיש לעשות הוא להגדיר בחוק את מעמד היועצת המשפטית לממשלה לפני כל התעסקות בדבר אישי". עוד אמר כי "אני תומך בהסדר הבא - קודם כל לשנות את מעמד היועמ"ש ואחר כך אני לא חושב שהיא תעבור על החוק".