אלדד יניב ויריב אופנהיימר שוחחו היום (חמישי) בתכניתם על ההשוואות בין תשעה באב לימי הזיכרון ועל מצבה של מפלגת העבודה בסקרים.

מתחים ומחלוקות שזלגו מהרחוב למליאה ולהפך: סיכום מושב הקיץ של הכנסת

"ממשלת יהדות חאוורה": כתובת נאצה רוססה בסמוך לבית כנסת במזכרת בתיה

"אני שומע הרבה את ההשוואות ליום השואה וקצת מתרעם עליהן", טען אופנהיימר. "אני חושב שימי הזיכרון הם ימים אחרים מתשעה באב, הם יותר חשובים, ועצם ההשוואה עושה עוול לימי הזיכרון, זה דבר שלא עושה לי טוב. מבחינה רוחנית, היום הזה הוא כמו שאר הימים בשבילי. התנועה הציונית הייתה חילונית בעיקרה, היא גם נשענה על יהדות אך הייתה תנועה חילונית לאומית". 

בהמשך, הודה: "ראיתי את הציוצים של אנשי הקואליציה וזה היה נראה פרודיה. הדרך שלכם להיכנס לתקשורת היא אך ורק לגדף ולרסק את החברה, ופתאום נכנס הצום וכולם נהיים דובוני אכפת לי. קצת כבוד לעצמכם. פתאום כולם הופכים לאנשים טובים, אנחנו לא קונים את זה". 

בתגובה, השיב עו"ד פורר: "זה לא בא להמעיט מיום הזיכרון ומיום השואה, אך זה כן יום המהווה חלק מהזיכרון הישראלי. זה חלק מהסיפור של למה העם היהודי נמצא בארץ ישראל. אני חושב שאתה טועה בראיית המציאות, הם כן רואים בעם ישראל אחים וכן רוצים אהבת חינם. כולם נגררים לשיח שלילי". 

תפילת ט' באב בכותל המערבי ( צילום: איתן אלחדז/TPS)

"יש סיטואציה מעניינת בסקרים, מרצ, שלא יודעים מי יעמוד בראשה, עוברת את אחוז החסימה והעבודה לא", הוסיף. "מרצ היא מותג בלי מבנה, ומפלגת העבודה עם חוסר אמון די משמעותי במרב מיכאלי", אמר יריב. "שני המרכיבים הללו לא נותנים ייצוג חזק למרצ. אני חושב שהיום הסיפור זה לא מרצ והעבודה. אתה רואה את כל המערכות החיוניות של ישראל הולכות וקורסות, זה לא מאמר מערכת אלא המציאות. רבים וטובים כבר החליטו לעבור. עכשיו זה יהיה גל". 

בסיום השיחה, תקף אופנהיימר את חברי הממשלה, והבהיר: "יש כאן שר שרוצה להפוך את המשטרה למשטרה פוליטית. אתם מכוונים את האש ליועמ"שית ומכינים את הקרקע לפיטורים שלה. אתם רוצים משמר לאומי, אתם רוצים שליטה בתקשורת. אתה קורא את התוכנית של קרעי וזה לא ייאמן".