בכירים בקואליציה התייחסו היום (חמישי) להצעות החוק לימוד התורה ופיצול תפקיד היועמ"ש שעלו לאחרונה: "מזעזע לראות איך כל ח"כ מנסה לנהל את הקואליציה על דעת עצמו. לא יקרה. לא קשור מה היה דיבור בעבר וגם אין קשר למה היה בהסכם כזה או אחר. נושאים רגישים בתקופה רגישה יקודמו אך ורק בהסכמת ראש הממשלה וראשי הקואליציה".

מוקדם יותר, חבר הכנסת אלי דלל (הליכוד) הודיע היום (חמישי) כי הוא מושך את החוק לפיצול תפקיד היועמ"ש שהניח אמש על שולחן הכנסת.

דלל הסביר את החלטתו ואמר: ״לאור אי כוונתי לקדם אותו בכנסת הנוכחית ומרצון אמיתי וכנה לשיחות, פשרות והגעה להסכמות עם חבריי לאופוזיציה, החלטתי למשוך את החוק. כולי תקווה שנדע ימים טובים ומאוחדים ושנגיע להסכמות רחבות בכל הקשור לאיזון הנדרש בין הרשויות״.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

כזכור, אתמול שליש מחברי הכנסת מהליכוד הניחו את על שולחן הכנסת את הצעת החוק שנועדה לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לפי ההצעה, הסמכות בנוגע להחלטה על פתיחה בחקירה והעמדה לדין הנוגעת להליך פלילי נגד ראש הממשלה וחברי הממשלה תעבור לפרקליט המדינה. לפי מגישי ההצעה, ההסדר ייתן מענה לבעיית ניגוד העניינים המוסדי והמובנה המתעוררת בהקשר זה.

ביום שני האחרון, הקואליציה העבירה את הצעת החוק לביטול עילת הסבירות ברוב של 64 מול 0, במה שעורר מחאות גדולות בירושלים ובצומת קפלן בתל אביב באותו יום. יממה לאחר מכן, הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד לימוד תורה שביקשה לקבוע כי "אלו שיקבלו על עצמם להתמסר ללימוד תורה, לתקופה משמעותית, ייחשבו כמי שמשרתים, שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי, וכי תהיה לכך השלכה על זכויותיהם וחובותיהם". ההצעה זכתה לביקורת נרחבת גם מצד גורמים בקואליציה, וכאמור אמש הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק נוספת כחלק מהרפורמה המשפטית, לפיצול תפקיד היועמ"שית.