הרפורמה במערכת המשפט: חבר הכנסת דוד ביטן השתתף אתמול (רביעי) באירוע "הלילה לא לומדים תורה" שהתקיים בראשון לציון לכבוד תשעה באב, והתייחס למשבר הפוליטי: "לא נאפשר יותר שבליכוד בן אדם אחד יקבע את מה שקורה".

בכירים בקואליציה ל"מעריב": "נושאים רגישים - רק בהסכמת רה"מ"
"הרסת את המדינה": כ"ץ שיתף תמונה של הצנחנים - וחטף ביקורת

ביטן, שהיה מחברי הכנסת שתמכו בשיחות בבית הנשיא, אמר כי "עדיין יש סיכוי לפשרות והמצב ישתפר", עוד הוסיף: "את צמצום עילת הסבירות החלטנו לקדם מכיוון שהמאבק בין הגושים לא נשא פרי ובגלל שזה מה שרצה הציבור שבחר בנו, אך כעת יש לשבת יחד ולראות איך ממשיכים מכאן כי המאבק הקשה לא טוב למדינת ישראל".

על אף ההישג שרשמה השבוע הקואליציה, המתיחות בין הסיעות גוברת ברקע חילוקי דעות על המשך חקיקה. בכירים בקואליציה התייחסו להצעות החוק לימוד התורה ופיצול תפקיד היועמ"ש שעלו לאחרונה: "מזעזע לראות איך כל ח"כ מנסה לנהל את הקואליציה על דעת עצמו. לא יקרה. לא קשור מה היה דיבור בעבר וגם אין קשר למה היה בהסכם כזה או אחר. נושאים רגישים בתקופה רגישה יקודמו אך ורק בהסכמת ראש הממשלה וראשי הקואליציה".

מוקדם יותר, הודיע חבר הכנסת אלי דלל (הליכוד) כי הוא מושך את החוק לפיצול תפקיד היועמ"ש שהניח אמש על שולחן הכנסת. דלל הסביר את החלטתו ואמר: ״לאור אי כוונתי לקדם אותו בכנסת הנוכחית ומרצון אמיתי וכנה לשיחות, פשרות והגעה להסכמות עם חבריי לאופוזיציה, החלטתי למשוך את החוק. כולי תקווה שנדע ימים טובים ומאוחדים ושנגיע להסכמות רחבות בכל הקשור לאיזון הנדרש בין הרשויות״.