החוק של סיעת עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למאבק בפרוטקשן,  שהוביל ח"כ יצחק קרויזר, עבר היום (ראשון) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. את החוק הגישו ח"כ יצחק קרויזר ואלמוג כהן מטעם עוצמה יהודית. הצעת החוק הינה חלק מהדרישות של השר בן גביר בהסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד. 

"זה לא מספיק": תושבי הדרום חלוקים לגבי חוק הפרוטקשן שמקדמת הממשלה
על פי הצעת החוק, יוגדר עונש מאסר חובה מינימלי ואפשרות של מאסר של שנים רבות על עבירת פרוטקשן. בנוסף, הצעת החוק נותנת לראשונה מענה משפטי לתופעת הפרוטקשן, כאשר עד כה רק איום ישיר של סחיטה היה נחשב איום, אך כעת, לאחר העברת החוק, די בקבלת כפסים עבור שירות שאינו הולם את התמורה בכדי להרשיע על עבירת הפרוטקשן.

כמו כן, לראשונה בספר החוקים של מדינת ישראל הוכנס לחוק חילוט כספים בעבירות אזרחיות, ניתן יהיה לקחת כספים מעבריינים שהושגו באמצעות סחיטה ודמי חסות, זאת גם ללא הרשעה פלילית, אלא ברף הוכחה הנמוך בהליך אזרחי. 

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "נטילת דמי חסות ("פרוטקשן") היא שיטה לסחיטת כסף מקורבנות על ידי עבריינים או ארגוני פשיעה. בשנים האחרונות, הפכה תופעת נטילת דמי חסות למכת מדינה, עם זאת, כיום אין בישראל חוק שקובע ענישה או הגדרה ייחודית לנטילת דמי חסות, עובדה שמקשה על אכיפה ומיגור של התופעה"

"בהתאם לכך, מוצע לחוקק חוק להתמודדות עם תופעת נטילת דמי החסות. להגדיר את הפעולה העבריינית של נטילת דמי חסות כעבירה שבצידה עונש מאסר חמור ועונש מינימום, לקבוע שהמעשה מהווה עוולה אזרחית ולתת כלים בידי רשויות החוק".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הבטחנו, וכעת מקיימים. החוק החשוב הזה ישנה את פני השטח במלחמה בפשיעה בדרום ובצפון. זהו צעד נוסף במאבק כנגד משפחות הפשע והחזרת המשילות. על זה נבחרתי ואני שמח על העברת החוק. מברך את חברי ח"כ יצחק קרויזר שקידם את החוק".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ קרויזר: "אני שמח להודיע שחוק הפרוטקשן שנלמנו עליו כל כך עבר בקריאה שניה ושלישית, זהו יום של בשורה לעם ישראל, יום של מלחמה בעבריינים ובתופעת הפרוטקשן, זהו יום של החזרת הביטחון לרחובות. גאה להוביל את החוק החשוב והמשמעותי הזה. אני מודה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שעודד ודחף להעברת החוק החשוב הזה מאין כמותו. כמו שהבטחנו במערכת הבחירות אנחנו כעת מקיימים באנו לעבוד".

ח"כ אלמוג כהן: "הפרוטקשן הוא איום המהווה אתגר בטחוני אשר קורא תיגר על ריבונותה של מדינת ישראל. הצעת חוק עונש המינימום תייצר מאזן הרתעה אשר יסייע במיגור כנופיות הטרור הפלילי וביחד עם שיפור שכר השוטרים וגיוסם של אלפי שוטרים נוספים, יחנוק את קנה הנשימה הכלכלי של ארגוני הטרור הפלילי".

מתן פלג יו''ר תנועת אם תרצו: "יישר כח לחברי הכנסת אלמוג כהן ויצחק קרויזר על קיום הבטחת הבחירות וקידום חוק הפרוטקשן. אין ספק שגביית דמי חסות הפכו ממכת מדינה לאיום אסטרטגי. על המדינה חלה החובה לייצר כלים לבעלי העסקים להיאבק באלימות הזו. נמשיך לעמוד לצד החקלאים ובעלי העסקים ונעקוב מקרוב לוודא שמערכת המשפט לא תקל ראש ותשתמש בחוק כדי לתת ענישה הולמת."