הרפורמה במערכת המשפט: 19 בכירים לשעבר במערכת הביטחון, בהם ראשי שב"כ לשעבר נדב ארגמן ויובל דיסקין, ביקשו הבוקר (ראשון) להצטרף לעתירה נגד החוק לצמצום עילת הסבירות

"איבד את העם": ראש השב"כ לשעבר במתקפה חריפה על נתניהו
"ההפחדות אינן עושות רושם": יובל דיסקין משיב אש לליכוד

עו"ד עודד סבוראי, המייצג את העותרים ביחד עם עו"ד סיון האוזמן, אמר היום כי "עמדת היועצת המשפטית לממשלה והמומחים למשפט בינלאומי היא, שביטול עילת הסבירות מעלה דרמטית את הסיכון למעצרם של לוחמי צה"ל ויתר זרועות הביטחון ולהעמדתם לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ובמדינות שעויינות את ישראל. 

"ביד אחת שולחת ממשלת ישראל את טובי בניה להילחם בשדה הקרב, וביד השנייה היא טומנת להם מלכודת משפטית שעלולה להוביל למעצרם בחו"ל ולהרס חייהם. או שחברי הכנסת לא ידעו מה ההשלכות של הצבעתם לביטול עילת הסבירות, או שידעו ופשוט החליטו להפקיר את הלוחמים".

סבוראי תקף ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת הדרג המדיני. "מדובר במאמץ מאורגן שנועד למנוע מידע חיוני ומהותי מחברי הכנסת בטרם יצביעו, וככזה, הדבר מהווה פגם חמור מאד בהליך החקיקה", אמר. "ראש הממשלה מעולם בעבר לא היה עסוק מכדי לפגוש ברמטכ"ל. יו"ר ועדת חוץ וביטחון מעולם בעבר לא נרדם בשמירה, ובטח שלא במשך אחת עשרה משמרות, בהן  התעלם מדרישת חברי האופוזיציה לכנס את הועדה".