שביתת השלטון המקומי נפתחה הבוקר (שני) זאת בשל הודעתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא את הכסף שהיה אמור להגיע לרשויות הערביות, זאת בסכום של 200 מיליון שקלים. ד"ר סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל־פחם, שוחח עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והגיב לדברים.

הנתונים אינם משקרים: ישראל חווה את השנה הקשה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה
גיסו של הפצוע מהפיגוע בביקורת על הממשלה: "לא כך נלחמים באויב"

"לצערי זה לא רק מענקי איזון, מדברים גם על נושא האלימות", הבהיר. "אנו מדממים, היום הפגנו ושבתנו למען החיים. לא יעלה על הדעת שאין שום פורום חירום שהממשלה מקימה, שמשרד כמו הפריפריה והגליל מדיר את הערבים ממנו. אני מכיר את ניצב סופר, אנו דורשים פרויקטור אזרחי שיטפל ושתהיה לו סמכות שניתנת לו ממשרד ראש הממשלה. עם כל הכבוד לו, הוא איש אמונו של בן גביר, אין לנו שום אמון של בן גביר. אנו דורשים שמי שינהל את הדבר צריך לקבל את סמכותו מראש הממשלה. לסופר אין הכוח לתכלל בין כל משרדי הממשלה". 

בהמשך, הוסיף: "אנחנו מדברים על מיליארדים. אם משרד התחבורה מוציא קולות קוראים רק ליהודים בלבד, אם משרד הפריפריה מוריד 30 אחוזים שהיו מיועדים לחברה הערבית ל־5 אחוזים, אני מדבר על מיליארדים, וזה רק קצה הקרחון. הכסף שיועד, לפחות זה שמקפיא סמוטריץ', היה מיועד לנוער בסיכון ולחסרי מעש, אלו דברים של הישרדות שנותנים אופק מינימלי לאותם צעירים, וגם את זה מונעים מאיתנו. עם כל הכבוד לרן ארז וליו"ר ההסתדרות שבינתיים יושב על הגדר ולא מתייחס לנרצחים שלנו, הייתי מצפה ממי שאמון על ההסתדרות שיזדהה ולו במעשה קטן".

על האלימות הגואה במגזר, אמר מחאמיד: "אני לא חושש לחיי. יש הרבה צעירים שלא מרגישים ביטחון בתוך יישוביהם, וזה חורה לי כראש הרשות שראש מועצת התלמידים אומרת שהיא מרגישה יותר בטוח בחדרה ועפולה. אנו שוכחים שיש פצועים ושיש משפחות. גם אין מרכזי חוסן בחברה הערבית. זו עוד הבטחה שראש הממשלה נתן. הייתי בשלוש פגישות עם מנכ"ל רה"מ, התרשמתי שהוא רוצה לעשות, לצערי עד עכשיו שמענו רק דברת".

"שמעתי אדם נחוש, אבל חודש וחצי חודשיים אחרי הפגישה ולא ראינו שום תוצאות", אמר בסוף הראיון. "אנו מבריאים את העירייה, ואז בא שר האוצר ואומר שהוא רוצה להחזיר אותנו לאותו מצב". על השאלה אם סמוטריץ' מעכב כספים בכוונה, השיב ראש העיר: "אני חושב שכן. המניעים מבחינתי הם גזעניים. הוא מייבש אותנו. ראש הממשלה צריך לקחת את התפקיד של המבוגר האחראי. מייבשים את כולם".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm