חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) התראיין היום ב-103FM והתייחס לנושאים לנושאים שעל סדר היום, בהם נתוני ה-OECD שקבעו כי ישראל היא המדינה היקרה בעולם, והדיון על ועדת הבדיקה הממשלתית בנושא תוכנות הרוגלה.

על נתוני ה-OECD אמר מילביצקי: "יש נתונים, יש גם תכנית של האוצר להילחם בדבר הזה, מקווה שאנחנו הולכים בכיוון הנכון. אני חושב שהמהלך של שר הכלכלה נגד המונופולים, התגייסות האוצר בכל הנוגע לתקינות הייבוא באירופה, המהפכה שעשינו בנושא רישוי הבנייה, כל הדברים הללו נמצאים בקנה. אני מקווה שאנחנו בכיוון הנכון. כשאתה על ההגה, תמיד מצפים ממך ליותר ואתה לא מצליח למלא אחר הציפיות של כולם, זה בא עם התפקיד. יוקר המחיה לא החל עם הממשלה הזו אלא הרבה קודם, בסופו של דבר יבחנו אותנו בסוף התקופה אם הצלחנו או לא, ונעשים דברים מאוד משמעותיים בעניין הזה". 

"ביקורת על הממשלה יש תמיד, החקיקה המשפטית היא אחד הנושאים המשפטיים לשמם נשלחנו בכנסת. אנחנו מתמודדים עם מה שצריך, האחריות היא עלינו. לא אני קובע את סדר היום של הקואלציה". 

בנוגע לוועדת הבדיקה של פגסוס אמר חה"כ מילביצקי: "אני חושב שזה נדון עכשיו. דעתי נאמרה מזמן שצריך ועדה שתחקור את הנושא. הדברים שנחשפו הם מעבר לכל קונטקסט פוליטי,  אלו הפרות חוק שנעשו ביודעין על ידי מי שאמונים על אכיפת החוק, זה צריך להדיר שינה מעיני כולם וצריך שם צוות בדיקה רציני מאוד שיבדוק את העניין". 

על האפשרות לניגוד עניינים בכל הקשור לנתניהו, אמר מילביצקי כי "תיקי נתניהו הם חלק מהנושא, התהליך שהביא לשימוש בדברים האלה שנפרש גם על תיקי נתניהו צריך להיבדק. מי שמחליט האם ראיה מוצגת  לבית המשפט אלו השופטים. הוועדה לא תשפיע בכלום, דעתם של השופטים נקבעה, שום דו"ח לא ישפיע על עמדת השופטים". 

מבקר המדינה על פרשת פגסוס ו-NSO. צילום: ללא קרדיט

על העברת החוק לשינוי הוועדה לבחירת שופטים: "אני בהחלט יודע שיושבים כרגע לנסח נוסח לנושא הוועדה לבחירת שופטים, והיא בהחלט נושא שנצטרך להידרש אליו במושב הבא. אם זה יהיה החוק הראשון, השני או השלישי, אני לא יודע. כל מי שמשתעשע במחשבות שאפשר לזנוח את הדבר הזה אז אי אפשר. ראש הממשלה יכול להחליט שזה יורד מסדר היום וזה יורד, אני לא חושב שזה המצב. טובי האנשים יושבים כדי למצוא נוסח שיהיה מקובל על כולם". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM