חברת הכנסת טלי גוטליב פרסמה היום (ראשון) כי היא מתכוונת להגיש הצעת חוק, שמטרתה לקצר את תקופת ההתמחות של סטודנטים בתואר למשפטים  לתקופה בת 12 חודשים.

"מה שהיה מספיק 20 שנה מספיק גם היום", טענה. "הארכת התקופה מלכתחילה נועדה להקשות על כניסה לשערי המקצוע, וזו לא סיבה מספיק טובה בעיני. די בתקופת התמחות שתעמוד על 12 חודשים".

בדברי ההסבר להצעת החוק, חברת הכנסת כתבה כי "בבסיס ההצעה עומד הקושי הגדול מאד למצוא מקומות התמחות העומדים כתנאי לגשת לבחינת הסמכה. שנים ארוכות ורבות תקופת ההתמחות עמדה על שנה אחת, תקופה לא מבוטלת ומאוזנת בהרה מ-18 חודשים. עוד הסבירה גוטליב כי "לא רק שהתקופה הממושכת מקשה על מתמחים, היא מקשה אף על מאמנים המנעדיפים להעסיק עורך דין צעיר ולא להתחייב לאימון מתמחה לתקופה כה ממושכת. בהגינות, יודגש כי במקומות התמחות רבים ממילא לא רוכשים כלים פרקטיים ומהותיים".

טלי גוטליב נגד היועמ"שית גלי בהרב-מיארה (צילום: ערוץ כנסת)

היא סיכמה כי "מכל מקום די בתקופה של 12 חודשים, כפי שהייתה נהוגה למעלה מ-20 שנים, ונדמה כי הוארכה  בעבר רק כדי להקשות על כניסה לשערי המקצוע ואחיזת רישיון עריכת דין"

בפרסום בפייסבוק, ציינה גוטליב כי "ההצעה תוגש עם חזרת מזכירות הכנסת לעבודה. למביני עניין צריך ללחוץ על כל ח״כ בין מימין ובין משמאל לתמוך בהצעה".