עימותים סוערים נרשמים בימים אלה בין בני העדה הדרוזית למשטרה נוכח הקמת טורבינות בצפון. חבר הכנסת לשעבר פטין מולא (הליכוד) שוחח היום (שני) עם גיא פלג ואודי סגל בתוכניתם ב-103fm והביע את דאגתו מהאירוע.

סמוטריץ' הודיע: הכספים שהוקפאו לרשויות הערביות - יועברו תחת בקרה
דיווח בסוריה: ישראל תקפה לפנות בוקר את נמל התעופה בחלב

"לפני חודשיים וחצי הייתי ברמת הגולן כשהחלו המהומות על זה שרצו להקים את הטורבינות בשטחים פרטיים", אמר בפתח הראיון. "אין ספק שהיו הסכמים עם מעט תושבים, 30־40 בעלי קרקעות. האדמות של בעלי הקרקעות האלה נמצאות בתוך תאי היישוב ברמת הגולן. על מנת להגיע עם הטורבינות אתה צריך לסלול כביש ואתה פוגע באדמות של אנשים שלא חתמו על ההסכם. זה העניין, לצד זה שחתם, יש שכנים שלא חתמו".

לאחר מכן הצהיר: "אני קורא לראש הממשלה, השר לביטחון לאומי ולכל מי שנוגע לדבר ויש לו יכולת להשפיע – אני לדעתי היה כמעט טבח ברמת הגולן בין כוחות המשטרה לאזרחים. אם לא היינו אנחנו וראשי הרשויות ומנענו הכל. לא חסרים לנו עימותים, אנחנו רוצים לחיות בשלום פה. השיגעון של השר לביטחון פנים שאומר לי 'משילות', עם מי? אני קורא לראש הממשלה לעצור את המבצע הזה, לעצור ולחשוב. לא רק הדרוזים, גם היהודים באזור נפגעו".

"אין דין ואין דיין", אמר נחרצות. "לא יעלה על הדעת שתבוא ותפגע באדמות הפרטיות שלי שלא נוגעות לפרויקט הזה – זה לא פרויקט לאומי. כשסללו את כביש 6 בצפון, לקחו אלפים בשביל קרקעות ואף אחד לא אמר כלום, כי זה פרויקט לאומי. אבל הטורבינות זה עסק פרטי של חברה מסוימת ללא שום קשר לבעלי הקרקעות. חלק גדול מאלה שחתמו איתם הסכם, בדקו את זה ומשרד הכלכלה הביא ממצאים שהטורבינות האלה מזיקות".

הפרות סדר בצפון הגולן על ידי מוחים מהקהילה הדרוזית. (צילום: דוברות המשטרה)

"השב"כ, המפכ"ל וגם הדרג המקצועי של המשטרה מבקשים לעצור את הבנייה. לא חסר לנו בלאגן, אנחנו רוצים לחיות בשקט במדינה שלנו, היא יותר יקרה מאודי סגל, יותר מגיא פלג, יותר מראש הממשלה ואנחנו חיים בשקט, רוצים לחיות. תטפלו בסוגיות האחרות הבוערות בחברה הדרוזית: תקציבים אין לנו, קרקעות לבנייה לילדים שלנו, אנחנו במצב קשה מאוד".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm