כוונת שר החינוך, יואב קיש, להדיח מתפקידו את יו"ר "יד ושם" דני דיין ממשיכה לגרור תגובות בינלאומיות. אחרי ארצות הברית, מגיעה התגובה מהאיחוד האירופי. האחראית על המאבק באנטישמיות באיחוד, קטרינה פון שונוביין, קראה היום (ראשון) לשמור על עצמאותו של גוף המחקר.

ברקע ניסיונות ההדחה: מעל 100 חוקרי שואה בינלאומיים פרסמו מכתב תמיכה בדני דיין
ארה"ב נגד ההחלטה להדחת יו"ר 'יד ושם': "לשמור על עצמאותו של המוסד"

"'יד ושם' הוא פרטנר מרכזי של האיחוד האירופי בכל הנוגע לחקר השואה", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "מומחיותה ועצמאותה של הנהגת הארגון הכרחיות בתקופה של ניסיון לעוות את אירועי השואה וניסיונות פוליטיזציה שלה".

אתמול, כאמור, ביקר משרד החוץ האמריקאי את ההחלטה להדיח את דיין. אלן ג'רמיין, השליחה האמריקאית לענייני השואה, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "ארה"ב מעריכה את העבודה המכרעת של יד ושם והמנהלים שלו בזמן שאנו עובדים יחד על חינוך, זיכרון ומחקר לשואה. שמירה על עצמאות מוסדות כאלה ברחבי העולם היא המפתח נגד הניסיונות להכחיש את השואה".

בנוסף, מעל ל-120 חוקרי שואה ופרופסורים בינלאומיים לחקר השואה פרסמו הלילה מכתב תמיכה פתוח בדיין, בו הם קראו לשמור על המוסד "עצמאי ובלתי מפלגתי". בין החתומים על המכתב, היו מומחים בעלי שם עולמי כמו פרופ' יהודה באואר, ד"ר יאן גרבובסקי, פרופסור כריסטופר בראונינג, ד"ר סמואל קאסו ופרופ' ישראל ברטל.