ראש עיריית ברצלונה ג'אום קולבוני הודיע היום (ראשון) על ביטול החלטת קודמתו בתפקיד אדה קולאו, שהקפיאה את היחסים עם העיר תל אביב בעקבות 'האפרטהייד הישראלי נגד הפלסטינים. בקהילה היהודית בירכו על המהלך והסבירו כי הוא יתרום לחיזוק ביטחונה האישית של הקהילה היהודית בעיר שהייתה תחת מתקפה בעקבות החלטת קולאו. 

כזכור רה"ע היוצאת אדה קולאו היא זו שביטלה את הסכם הערים התאומות עם תל אביב בתמיכת ארגוני BDS והצהירה ש-'מדינת ישראל היא רוצחת שפוגעת בחפים מפשע בעזה'. אמירותיה של קולאו הובילו להשחתת בית הכנסת הגדול בברצלונה בערב יום השואה האחרון, כאשר רעולי פנים הגיעו לבית הכנסת וריססו בגרפיטי אדום על הקירות של בית הכנסת. לצד הוונדליזם, השאירו המשחיתים דפים בשפה הקטלאנית שבהם הם מאשימים את ישראל ב"רצח העם הפלסטיני ובביצוע אפרטהייד". בנוסף טענו במכתב כי "ישראל היא מדינה רצחנית שגונבת אדמות והורסת בתים של חפים מפשע. האליטות בקטלוניה תומכות בישראל".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט הגיב בירך את החלטת ראש עיריית ברצלונה קולבוני ואמר:"אני מברך על החלטת רה"ע קולובני לשים סוף להחלטה חסרת האחריות של קודמתו בתפקיד שסיכנה את ביטחונה של הקהילה היהודית בעיר. בהחלטה זו הוא הוכיח את מחויבותו לקהילה היהודית ולמאבק באנטישמיות. גורלה של הקהילה היהודית מושפע מהנעשה בישראל ומהחלטות היוצאות כנגדה במדינה. השחתת בית הכנסת בעיר בערב יום השואה האחרון, הייתה עדות לכך. הצל הכבד שהוטל על הקהילה היהודית בכהונת קולאו הוסר רשמית. קולבוני שלח מסר ברור נגד אותם פעילים אנטישמים שהשחיתו את בית הכנסת הגדול בעיר, מה שהיה לא יהיה עוד".