חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) שוחח היום (שני) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm ופרש את משנתו על מערכת היחסים בין היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לקואליציה.

אחראי למכונית התופת במבוא דותן: זהו הבכיר שנתפס בפעולה בג'נין
שישה צעירים ישראלים נעצרו בקפריסין בחשד לאונס תיירת בריטית

"הרפורמה המשפטית? צריך להבין שמהלכים כאלה הם לא דרמות של יום אחד, אלא מרתון - צעד ועוד צעד ועוד צעד", אמר בפתח דבריו והוסיף: "בעבר, כשהיועצת המשפטית לא הייתה מוכנה לייצג את עמדת הממשלה זה היה אירוע, היום זה בשגרה. ליועצת יש עמדות משלה ובמקום לייצג את עמדת הממשלה, היא מייצגת את העמדה של עצמה".

והבהיר: "טוב עושה הממשלה שלוקחת יועצת משפטית פרטית שמייצגת את עמדתה האמיתית. קשה מאוד לעבוד ככה. הרי כשאנחנו בשלטון, אומרים לנו שאנחנו לא יכולים לחוקק, אבל כשהשמאל בשלטון - הכול מותר, הכול לגיטימי. זה לא מקובל. לא יקרה מצב שכל שר צריך לקחת עורך דין פרטי לכל עתירה ועתירה, לכן אני חושב שהדיון הזה הוא חשוב וראש הממשלה צריך לעלות אותו לסדר היום".

עוד הוסיף כי "הממשלה תצטרך להתכנס, לדון בנושא ולקבל החלטה - הדיון הזה חשוב". וציין: "בסוף, זאת החלטה של נתניהו מה לעשות, הוא צריך להחליט לאן להוביל את המערכה הזאת, אבל יש פה בעיה של חוסר אמון. הממשלה צריכה לדון על מערכת היחסים בין היועמ"שית לבינה. צריך לקיים דיון ולקבל החלטות ובוודאי שהיא חייבת להיות שם - היא צריכה להסביר, לנמק, לתת תשובות. זה מתבקש".

נתניהו נגד היועמ"שית: "אומרים לי 'אתה לא יכול לעסוק ברפורמה, אתה רק ראש ממשלה'" (צילום: ערוץ הכנסת)

לסיום, התייחס להפגנה האלימה בין תומכי למתנגדי המשטר האריתראי שהתקיימה בתל אביב בסוף השבוע האחרון ואמר: "האלימות היא קיימת, תושבי דרום תל אביב סובלים יום יום, שעה שעה. אנחנו צריכים לשנות את הגישה. האנשים האלה הם אורחים בארצנו וצריכים להגיד תודה על כל רגע שהם פה. מבחינתנו, האירוע הזה היה דגל אדום - מי שעובר על החוק צריך לגרש אותו, בלי סנטימנטים ובלי בג"ץ".