נשיא המדינה הרצוג הניח על שולחן הממשלה מתווה פשרה, זאת ברצון להביא להסכמות בין הצדדים ולהביא לסיומה של המציאות הנוכחית במדינה. פרופ' אריה אלדד ובן כספית דנו על כך היום (שלישי) ב־103fm עם סרן א', ממערך המבצעים המיוחדים המשתתף במחאת המילואימיניקים, אשר תקף זאת בחריפות.

הרצוג מתייחס למתווה: "קורא למנהיגים לגלות אחריות, יש להגיע להסכמה רחבה"
 

"קודם כל אנחנו בהחלט מתחילת המחאה משמעים קול מאוד ברור - לא נשרת במילואים בדיקטטורה ולא נתנדב בדיקטטורה", הדגיש א'. "הפסקנו מילואים כבר במרץ, יש היום כבר מעל 1,300 לוחמים, לוחמות ואנשי מערך המבצעים המיוחדים, שלא מתנדבים למערך המילואים. הפשרה שכרגע מוצעת היא פשרה רקובה לחלוטין, משרתת אך ורק את הספינולוג הנוכל נתניהו והקואליציה".

עוד טען כי "יש פה הקפאה לשנה וחצי של שניים מתוך 225 חוקי הפיכה. אין פה גניזה, נכונות להידברות, חוק יסוד חקיקה שיבטיח ששינויים בשיטת המשטר יתבצעו רק בהסכמה רחבה. מה שנתניהו עושה פה זה לקנות זמן, לקבל הזמנה מביידן, אין פה שום נכונות להתפשר. גם עניין הוועדה לבחירת שופטים, איפה הכניעה הגדולה? זה אומר שלוין ונתניהו יוכלו להמשיך לשתק לחלוטין את הפעילות שלה, כמו שלוין עשה מאז שקמה הממשלה, ולא למנות נשיא לבית המשפט העליון, כדי לסחוט את מערכת המשפט".

"אנחנו לא נקטנו ולא ננקוט בשום אלימות, אנחנו אזרחים במדינת ישראל ששירתו במילואים הרבה מאוד שנים, שתרמו לאחד המערכים האסטרטגים ביותר שיש למדינת ישראל. אנחנו, מעבר להיותנו אזרחים, אנחנו אומרים דבר מאוד ברור - לא נסכן את החיים שלנו בשביל ממשלה לא דמוקרטית. רק אתמול הפרקליטה הצבאית אמרה שפגיעה במעמד בית המשפט תחשוף אותנו למעצרים ולמשפט", אמר, והוסיף: "הנקודה היא לא הפחד מהאג. בוודאי שאנחנו אנשים שרוצים שבחייהם האזרחיים להסתובב בעולם, וגם אתה לא היית רוצה למצוא את עצמך בכלא או על הכוונת של משטרים עויינים".

לאור אמירותיו תקף פרופ' אלדד ואף טען כי הסיפור של האג הוא כולו ספין, וסרן א' הבהיר: "הדבר המרכזי שאנחנו אומרים, היחיד שאנחנו מתנגדים לו אוטומטית זה לשרת דיקטטורה וכוח בלתי מוגבל של הממשלה. אנחנו לא נשרת ממשלה לא דמוקרטית, נקודה. יש המון סיבות לעשות את זה, אחת מהן הייתה בהמשך לאמירה אתמול. אם רוצים להאשים אותנו שאנחנו פחדנים בגלל האג? אחלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm