שר המשפטים יריב לוין התראיין היום (רביעי) אצל גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס, בין היתר, להצעת מתווה הפשרה של הנשיא יצחק הרצוג באשר לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, אותה הוא מוביל. 

היועמ"שית מבהירה לבג"ץ: "צריך לפסול את ביטול עילת הסבירות"
נתניהו: "צריך להסיר את המכשולים ולדבר"; גנץ: "מפזר ספין חדש"
ח"כ מהמחנה הממלכתי: אלו התנאים איתם נסכים לחזור למו"מ עם נתניהו

לדבריו, "העבודה המשותפת שלי עם רה"מ זו עבודה אדוקה על בסיס יום יומי בתיאום מלא. כל הניסיון להראות שהוא נמצא בעמדה אחת ואני אחרת, אני מהיום הראשון שהצגתי את הרפורמה במערכת המשפט קראתי לקיים הידברות הצעתי פעם אחר פעם לשבת ולהגיע להסכמה. אני מאמין שאם רק נשב ונדבר נגיע להסכמה. מה שקורה באופוזיציה אני לא חושב שיש לה אח ורע בעולם. הם מסרבים לדבר עם הממשלה לא מוכנים לקיים שום דיון ומשא ומתן - בני גנץ אירח את אבו מאזן בביתו, אבל איתי הוא לא מוכן להיפגש. אותו דבר גם עם יו"ר האופוזיציה לפיד. אני מוכן לשבת איתם עוד היום, הייתי מוכן כבר חודשים. הצעתי להם על כל במה כולל על במת הכנסת".  

עוד המשיך ואמר: "מי שטוען להגיע לחקיקה בהסכמה, איך נגיע להסכמה אם לא נשב ונדבר, זה ממש אבסורד. כל האשמות האלה הן האשמות שווא. אני לא חושב שאני אי פעם הטעיתי את גנץ בעניין כזה או אחר, או לא עמדתי במילה שאמרתי לו. כל הדברים האלה הם סיפורים, אנחנו גם יכולים לומר שאנחנו לא מאמינים לו, כאשר חתמנו על הסכם הוא הופר בשורה ארוכה של סעיפים, בניגוד מוחלט להסכם הקואליציוני שחתמנו אז. גם לנו יש הרבה סיבות לחוסר אמון - אם רוצים להגיע להסכמה צריך לשבת". לוין הוסיף: "גנץ אירח את אבו מאזן בביתו, לו הוא מאמין? עליו הוא סומך? זה דבר שאי אפשר לקבל אותו". 

בכל הנוגע לבחירת נשיא בית המשפט העליון הבא, טען: "כל השיטה היא שיטת סניוריטי למינוי נשיא בית המשפט העליון שחבר מביא חבר בלי פרוטוקול בחדרי חדרים מערכת המשפט סגורה, ואנשים נבחרים על ידי מי שחבר שלהם או לאיזה אוכלוסייה הם שייכים. ההצעה הזו היא לא הצעה שמישהו קיבל אותה, אפשר לקרוא לה עד מחר מתווה פשרה. אני לא חושב שזה המצב. אני חושב שחייבים להגיע להסדר - אבל הסדר של פשרה אומר, אמנם לא נקבל אנחנו את המאה אחוז אבל מצד שני לא יהיה אפס. הבלון ניסוי שהופרח אתמול, מותיר את המצב פחות או יותר כמו עכשיו".

לטענתו, "מתווה שלא יביא שיווין במערכת המשפט הוא ויתור, הוא לא מתווה פשרה. מתווה פשרה זה מתווה שאנחנו לא נקבל את כל מה שאני צריך לעשות, אבל בהחלט נקבל שינוי במה שאנחנו רוצים לעשות". 

על הודעתו של שופט העליון יוסף אלרון בנוגע למועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון: "אנחנו נקבל מצב שמה שהיה עד היום לא יימשך, המציאות הזו שאנשים באים רק מקבוצה אחת, הדברים האלה המתנשאים האלה והכל כך מקוממים - לדבר הזה אני נחוש לשים סוף, לא מדובר רק באלרום, יש אנשים מצוינים שלא מקודמים במערכת, אני רוצה לשים לזה סוף. אני לא חושב שהכול קם ונופל על אדם אחד ותפקיד אחד, אני לא חושב שיש כאן יצירה של בסיס של אמון, אלא להגיע להבנות. מאוד חשוב להבין שהנושא הזה הוא לא שאלה של מינוי תפקיד אחד או יותר, אלא שאלה יותר עמוקה - שלכל אחד תהיה אפשרות להתקדם במערכת הזו לפי יכולותיו וכישוריו, וכל הציבור יישמע במערכת הזו, ולא קבוצה אחת ששולטת בזה, אנחנו רואים שבית המשפט שם את עצמו מעל הכנסת, מעל העם, וגם מעל החוק בנושא הנבצרות. הדבר שאנשים ממנים את עצמם, זה לא דמוקרטיה, זה שלטון שופט". 

באשר למתחים מול היועמ"שית גלי בהרב מיארה והעבודה איתה אמר: "בניגוד למה שקיים ברוב הדמוקרטיות המערביות, כאשר סמכויותיו נמצאות, היועץ המשפטי זה ירושה של הממשלה הקודמת זה מטיל עליה לנהוג באחריות, מה שקורה כאן זה מציאות בלתי נסבלת בניגוד לכל אדם לכל חברה במשחק, ממשלת ישראל מוצאת את עצמה ללא ייצוג משפטי. סטנדרטים שהיו בממשלה הקודמת התחלפו בממשלה הנוכחית. היועצת במקום לייצג את הממשלה, בכל עניין מהותי, באה ומודיעה לבית המשפט שהיא מבקשת להוציא צו נגד השרים ונגד הממשלה. אם תקרא את העתירות ותקרא את מה שהיא כותבת, תחשוב שזה חלק מהעתירות. אני אומר את זה לרבים ששואלים על הפיטורים שלה, המצב המשפטי הקיים שהחלפת היועצת הוא אירוע קשה מאוד לביצוע, אני חושב שמגיעים למצב כזה ותהליך כזה רק בלית ברירה ואני מאוד מקווה שיקרה מה שהופך בגדר נס, אולי תהיה השפעה על המצב, ונראה יועצת משפטית שמבינה שהאחריות שלה והחובה שלה היא כדי לפעול לייעץ לממשלה ולייצג אותה".