בג"צ קבע אתמול (שלישי) כי הדיון על ביטול עילת הסבירות לא יידחה. היועמ"ש גלי בהרב מיארה אמרה השבוע כי "ביטול עילת הסבירות פוגע אנושות בדמוקרטיה". סביב הנושא שוחח משה גלעד, העו"ד והשופט המחוזי בדימוס עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM.

בג"ץ דחה את בקשת הממשלה: הדיון על צמצום הסבירות יתקיים כמתוכנן
 
לדבריו, "אני מחשיב עצמי כחברו הטוב של השופט אלרון, הוא זה שמשך אותי אחרי ליטרת הבשר של עורך דין פלילי להגיע לבית המשפט המחוזי".

גלעד המשיך ואמר: "צריך להבחין בין שיטת הסניוריטי לבית השופט אלרון. השיטה נכנסה ולא מועגנת בחוק, היא לא נשארה לבחירה במסגרת של בית המשפט העליון. גם שישנו סניור שאמור להיבחר מביאים את זה לוועדה למינוי שופטים. הוותיק ביותר בתפקידו בבית המשפט העליון, כל אחד מגיע לעליון על פי הנסיבות שלו. צריך להבין שזה לא מעין בחירה שנשארת שם כמנהג, מביאים את זה לוועדה למינוי שופטים והיא חותמת גומי, כך זה היה עד עכשיו". 

בהמשך הסביר על התפקיד: "הוא בא לכאורה לא הוותיק ביותר, הוא אומר אני לא רוצה שתתנו לי, אני רוצה להתמודד, האם אסור לאדם להמשיך האלה? לכן הופכים אותו לפרובוקטור. אני מכיר אותו אישית. מהכרות של למעלה משלושים שנה, האיש לא נוטה ימינה, לא שמאלה, לא למעלה ולא למטה. הוא נוטה למה שצודק. אני מכיר אותו 40 שנה. אני סבור שמכל מה מכונה המהפכה החוקתית, זה אחד הדברים שקשה לעמוד מול הנימוקים של שופטי העליון, הם לא יעשו קומבינות, הם לא יטו. אני מעריך שהוועדה למינוי שופטים תבחר את מי שימונה, אני לא חושב שמדובר בימני או שמאלי. ריבונו של עולם, מדוע אסור לו להתמודד, בבית המשפט העליון? אני חושב שזו טעות מוחלטת. גם בחירת נשיא של בית משפט עליון על פי שיטת הסניוריטי גם היא מובאת לוועדה, אז גם היא תחליט. אני מעריך את הסיכויים שלו כסיכויים טובים מאוד. אני חושב שהוא מוכן".
 
 עוד בהמשך התייחס לחוק לצמצום עילת הסבירות: "אינני מקבל את הדעה הזאת. אינני סבור שעניין הסבירות הוא עניין כל כך מרכזי. לא תהיה התמוטטות. אם בג"צ יחליט שאי אפשר לבטל את עילת הסבירות מצוין. זו דעת בית המשפט העליון - כך יהי נקודה. אם בג"צ יחליט לא לבטל את ביטול עילת הסבירות שום אסון לא יקרה למערכת המשפט ולמדינה. זו הקצנה מיותרת. הדבר החשוב הוא לשמור על עצמאות בית המשפט".