היום (חמישי) ב-12:00 בצהריים יצאה לדרך צעדת הצפון ״מצפון תיפתח הטובה״ של מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית. לאחר הצעדה בירושלים שהתקיימה ביולי האחרון ונחלה הצלחה גדולה עם כ-250,000 משתתפים, החליטו מארגני המחאה לפצוח בצעדות נוספות ברחבי הארץ - והפעם באזור הצפון. 

התקרית של מירי רגב ושב"כ: "אירוע אגרסיבי, השרה איבדה שליטה"
"אני פשוט לא מאמין, הבאנו אח לעמית": ברוך בן יגאל הפך לאבא בפעם השנייה בחייו
 
תושבי צפון רבים ומובילי המחאה מארגונים ותנועות כמו ״אחים לנשק״, ״בונות אלטרנטיבה״, ״מחאת ההייטקיסטים״, ״אימהות בחזית״ ועוד ישתתפו בצעדה שתיארך שלושה ימים ותסתיים במוצ״ש. היא תחל בצפת, תמשיך דרך ראש פינה ותסתיים בתל חי.  

צעדת הצפון (צילום: ברק דור)
צעדת הצפון (צילום: ברק דור)

״אנחנו יוצאים למסע הזה כדי להמשיך בבנייה של העם״, אמרה פרופ׳ שקמה ברסלר, ממובילות המחאה. ״יש משהו בהליכה עבור העם שלנו ספציפית שמייצר חיבור. כאשר העם מתחיל ללכת - אי אפשר לעצור אותו״. 

בשיחה עם ״מעריב״, משה רדמן, אחד ממובילי המחאה הסביר כיצד נוצרה היוזמה הייחודית: ״הרעיון שלנו לצעדות נבע מההבנה שבשביל שהמדינה תבנה מחדש - אנחנו חייבים להיאבק ולבנות את העם שוב. הצעדות של העם היהודי התקיימו עוד מלפני 3,000-4,000 שנה, אז הן סימבוליות מאוד עבורנו". 

כאמור, התרחבות המחאה למחוז הצפון קרתה בעקבות הצלחתה בעיר הבירה. ״ראינו בצעדה בירושלים שהתחברו אלינו קהלים חדשים. הרבה אנשים שלא מתחברים להווי המחאות או בהכרח לדעות שלנו, התחברו לשיחות, פעילויות ומפגשים שהיו בצעדה. אתה הולך עם בן אדם שעות - אז בסוף אין מצב שאתה לא שם את המחלקות בצד ומתחבר אליו״, סיפר רדמן. 

״הצעדה הזו מוקדשת למען הדמוקרטיה ולמען אחדות העם", הוסיף. "המטרה העליונה שלנו היא לחבר את העם שמפורק לרסיסים, ולאחד את כל קצוותיו. יותר מדי שנים נתנו למנהיגים לא ראויים לשסות, לפלג ולסכסך בין חלקי העם״.

בסיום דבריו אמר כי ״כדי ליצור חיבורים חדשים, אנחנו מקיימים פעילויות שונות במהלך הצעדה הסופ״ש: שיח עם הקהילה החרדית בצפת, ועשיית קבלת שבת משותפת עם אנשי ימין מקריית שמונה. הפתרונות לצרות של עם ישראל יפתרו רק בזכות האזרחים - לא בגלל פוליטיקאים״.