בעקבות ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, נערך היום (שישי) כנס נהלל הראשון שדן בשאלות היסוד של מדינת ישראל וביניהן החינוך לדמוקרטיה, שיוויון בנטל, דת ומדינה, זכויות אדם, שיוויון מגדרי ואתגרים והזדמנויות בחברה הערבית.

ארגוני המחאה מאיימים: "חוששים מליל גלנט? עוד לא ראיתם כלום"

בכנס השתתפו אלוף במיל׳ עמי אילון, ערן שוורץ מנהל מטה המאבק, ד"ר שקמה ברסלר ופרופ׳ קרין נהון. אלוף במיל׳ וראש השב"כ לשעבר עמי אילון טען הבוקר בכנס כי "המהלך שאנחנו קוראים הפיכה משטרית, נפגש עם המהלך של הסירוב להתנדבות שהם קוראים 'הפיכה צבאית', ובהתנגשות הזו עלול להישפך דם". לדבריו, "האתגר הוא לתעל את הכול לבשורה, שלא תגיע ממקום אחד. אם היא תגיע ממקום אחד אז נכשלנו".

פרופ׳ שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, נשאה דברים גם היא ואמרה כי "נשיא המדינה יצחק הרצוג כבר חודשים מחבל במחאה כדי להציל את נתניהו, גם אם מכוונות טובות. אסור לדבר עם נאצים, בין אם הם יהודים או לא יהודים".

לימור רגב, מובילת הכנס, הוסיפה: ״לאחר זמן חורבן - הגיע גם זמן תקומה. נהלל ועמק יזרעאל שנמצאים בחזית ההגנה על הדמוקרטיה - הם גם החלוצים לקום ולחשוב על ״היום שאחרי״, היום בו החברה הישראלית תבנה מחדש לאחר חודשים של התפוררות״. 

״לאחר 8 חודשים בהם היינו בצומת וזעקנו ״מה לא״ החלטנו להתיישב ולדבר על ״מה כן״. אנו מתחילים בכינוס ראשון שלאחריו יתקיימו עוד מפגשים רבים בהם נדון ונקדם את החברה הישראלית החדשה, צודקת יותר שוויונית יתר, מכבדת יותר את כל חלקי החברה ואת כל המרקם האנושי המרכיב את הפסיפס הישראלי למען עתיד טוב יותר לילדינו".