עתירות נוספות הוגשו נגד תוכנית תלושי המזון השנויה במחלוקת של ש"ס, שאושרה בוועדת הכספים של הכנסת בשבוע האחרון - ועתה היא מגיעה לבג"ץ.

"מדברים כמו ראשי משפחות פשע": עמית בכר במתקפה חריפה על הממשלה
לוין עולה למתקפה: "בשלט אחד - המפגינים חשפו את מטרתם האמיתית"

ביום חמישי האחרון, שבוע לפני הדיון האמור, עתרה עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון כנגד הממשלה וועדת הכספים, וביקשה צו ביניים לעצירת החלוקה עד לתיקון העיוותים והאפליה שבהם נגועה התוכנית. 

בעתירה נטען כי ההחלטה לחלק את הכספים לזכאי הנחה בארנונה, בעיקר משפחות חרדיות מרובות ילדים, פוגעת בקידום הביטחון התזונתי בציניות, כדי להעביר מתנות בעיקר למצביעיה של מפלגת ש"ס ושותפותיה במפלגות החרדיות. זאת, תוך הצגתן באופן המאדיר את ש"ס, ובמיוחד את מנהיגה אריה דרעי.

תלושי מזון של שס (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
תלושי מזון של שס (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

על פי העתירה שהגישה עו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית של חדו"ש, ליישובים ערבים ובדואים, למשל, שבהם אי־הביטחון התזונתי רב וחמור, תלושי המזון כמעט לא יגיעו. עוד נטען כי ההחלטה לעקוף את משרד הרווחה דרך משרד הפנים שיבצע את התוכנית התקבלה ללא החלטת ממשלה ואישור כנסת, וללא היוועצות במועצה לביטחון תזונתי על פי חוק.

"חלוקת הזכאות עוד לפני החגים מונעת הגשת בקשות של מי שאינם זכאים לקבל כרטיסים באופן אוטומטי בגלל ציניות פוליטית, שכל עניינה העברת כספים לפי מפתח בלתי ענייני לקבוצות מסומנות מראש", נטען בעתירה שמבקשת לפסול את התוכנית כולה ולהחזיר למשרד הרווחה את הטיפול הבלעדי בנושא.