יו"ר דואר ישראל, מישאל וקנין, התראיין היום (ראשון) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס לצו על תנאי שהוציא בג"ץ נגד פיטוריו.

"לוקה בפגמים מהותיים": היועמ"שית על החלטת קרעי לפטר את יו"ר הדואר

"בג"ץ קיבל בעצם שתי החלטות. ההחלטה הראשונה היא צו על תנאי שבעצם מורה למדינה לנמק מדוע הפיטורים האלה לא יבוטלו, וההחלטה השנייה היא צו ביניים שבעצם מבטל את הפיטורים עד לדיון שיתקיים, כשבית המשפט יקבע את המועד", אמר וקנין בפתח דבריו, "המשמעות היא שאני חוזר לתפקיד בדואר מיד. אני מתכוון ללכת למשרדי הדואר אחרי שחודש וחצי לא הייתי בהם". 

"יש לנו משימה שלקחנו על עצמנו, המנכ"ל דוד לרון ואנוכי, גם להבריא את הדואר, גם להפריט אותו, ואנחנו היינו ממוקדים בזה ואנחנו נמשיך להיות ממוקדים כדי שאזרחי ישראל יקבלו שירות טוב כמו שראוי שיהיה בחברת הדואר בישראל, כמו בכל העולם", הוסיף.

שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: אבשלום ששוני)
שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: אבשלום ששוני)

"רק לפני שבוע, ביום ראשון שעבר פרסמה חברת הדואר את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2023. זה היה רבעון של רווח אחרי שלוש שנים שהחברה הפסידה 1.9 מיליארד ש"ח. צריך לזכור שבעלי המניות של חברת הדואר זה את וכל אזרח במדינת ישראל. אזרחי ישראל הפסידו את הכסף הזה. מתחילת השנה יש עלייה של כמעט 12 אחוז בהכנסות של חברת הדואר, ולכן הטענות לא פגשו את המציאות. כמו שכתבה על זה בצורה חד משמעית היועצת המשפטית לממשלה בתשובה שלה לבג"ץ, 'לא היה בסיס עובדתי לטענות שנטענו כלפיי'", ציין.

לאחר מכן הסביר יו"ר הדואר כי "אני אשאר בתפקידי, כל עוד בית המשפט לא יחליט אחרת. מעבר לצו ביניים ניתן צו על תנאי. המשמעות של צו על תנאי היא מאוד משמעותית כי בעצם נטל ההוכחה עובר מידי העותר, שזה אני וחברת הדואר שעתרה יחד איתי, אל המשיבים שאלה השרים. הם צריכים לשכנע את בית המשפט מדוע לא יבוטלו הפיטורים האלה. בדרך כלל כשמוציאים צו על תנאי, המשמעות היא שסיכויי העתירה הם טובים". 

"אנחנו טענו בעתירה שבין היתר כל הדברים האלה נעשו גם בחוסר סמכות", אמר וקנין, "היו המון טענות שנטענו בעתירה הזו - גם לחוסר סמכות, גם להליך פגום, גם לתשתית עובדתית לא קיימת ואני מניח שהדברים האלה יתבררו בסופו של דבר, אם הם יגיעו לכדי בירור סופי". 

לסיום ציין וקנין כי "אני חושב שהמשמעות היא שגם האינסטנציה המשפטית העליונה ברשות המבצעת, שזו היועצת המשפטית לממשלה שהיא אמונה על פרשנות החוק, היא ואנשיה בדקו בדיקה קפדנית את ההחלטה של השרים והגיעו לכדי מסקנה שאין אפשרות להגן על זה, שהפיטורים אינם ראויים, וכמו שכתבו נציגי היועצת המשפטית לממשלה לבג"ץ - 'יש להחזיר את העותר', כלומר אותי, לתפקיד. בתור אזרח המדינה, אני שמח שיש לנו מערכת שבראשה עומדת אישה כמו גלי בהרב־מיארה והאנשים שמתחתיה".