במסגרת דיון בישיבת הממשלה היום (ראשון) בנושא הצעת השר לירושלים ומורשת מאיר פרוש על היערכות לנסיעת ישראלים לאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה הקרוב, הסביר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הבהיר הנשיא כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ. 

לקראת אירועי אומן: כך נערכים בממשלה למעבר בטוח של המתפללים לאוקראינה
"תיאסר הכניסה לאומן": האולטימטום של זלנסקי לישראל

נתניהו ביקש לחדד לציבור הנוסעים לאומן: "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם או מקלטים ואין הגנות. ראש הממשלה הנחה את שר החוץ לחדד את אזהרת המסע של משרד החוץ בנוגע לאוקראינה ולפרט את האיום בנסיעה לשם".

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש אמר כי "אני אומר ומדגיש את זה כל הזמן. בכל מקום שאני מתראיין אני מזכיר את זה. אבל אנחנו לא יכולים להתעלם מזה שאנשים נוסעים, לטמון את הראש החול לא יעזור. צריך לראות איך עוזרים למי שבכל זאת נוסע", סטרוק ציטטה את רבי נחמן ואמרה כי "אני מציעה לעלות את עצמותיו לישראל, הוא מתהפך בקבר מהכמויות אנשים שעוזבים את ארץ ישראלה בראש השנה ונוסעים לאומן. אני מצביעה נגד ההחלטה".

פרוש הגיב: "אנחנו לא אומרים לאנשים לא לנסוע לקבר יוסף הצדיק בשכם, אלא להיפך, אנחנו מאבטחים אותם למרות הסכנה כמו שראינו בשבוע שעבר. גם הר הבית זה מסוכן ואנשים עולים לשם. את לא אומרת לאנשים אל תעלו לשם".