הסערה שהתעוררה במהלך יום הכיפורים בעקבות התפילה במרחב הציבורי שהפכה למקור סכסוך בין מתפללים לתושבי העיר שהתנגדו לכל סוג של הפרדה הוציאה לתודעת הציבור הרחב את ארגון "ראש יהודי".  על פי המפורסם באתר של הארגון ראש יהודי הינו מרכז למודעות עצמית בלב תל אביב, המעניק תוכן, השראה וחוויה לקהל צעיר המעוניין להעמיק, ללמוד ולהעז לשאול שאלות מהותיות ומרתקות המעסיקות את כולנו.

עוד מספרים על עצמם כי "ראש יהודי קם כדי לתת מענה לצימאון הגובר והולך לזהות יהודית. כל רבני ראש יהודי אמונים על משנתו של מרן הרב קוק זצ”ל שחינך לקיום תורה מתוך יראת שמים, תוך הקשבה לחיים ההולכים ומתרקמים כאן בארץ".

מי שעומד בראש הארגון הוא ישראל זעירא  אשר לצד העיסוק הרוחני הוא מייסד ומנכ״ל של חברת הנדל״ן באמונה, אשר עוסקת בשיווק וניהול קבוצות רכישה בביוגרפיה שמפורסמת באתר על שמו ישראל זעירא למד בישיבת שבי חברון, ואף היה מנכ״ל הישיבה. בשנות ה-90 היה עוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת מן המפד״ל, חנן פורת ז"ל.

זעירא אף היה מקימו של ערוץ 20 יחד עם שותף מה שלימים יהפוך לערוץ 14 בגלגולו הנוכחי. לצד הוצאת ספרים ארגון ראש יהודי מקיים שיעורים, הדרכת כלות ליווי חוזרים בתשובה ארוחות שבת משותפות ועוד. כאשר פעילותו מתמקדת בתל אביב אך לא רק. זעירא ומשפחתו עברו לתל אביב לאחר ניסיון ירי במסגרת פיגוע שנעשה לעברם.

לפני כשנה אמר זעירא בראיון לעלון שבתון לשאלה: למה ראש יהודי נמצאים דווקא בתל אביב? "תל אביב זו זירת ההשפעה התרבותית, הציבורית, התקשורתית, המשפטית, האינטלקטואלית, האקדמית. שם נקבעים דברים ושם יש תסיסה תרבותית מאוד חזקה". לגבי סערת ההפרדה המגדרית נשאל וענה: "הסערה הזו היא בעיקר בתקשורת ואצל המשפטנים. היא לא קשורה לשטח. בשטח, כפי שראינו בתפילת יום כיפור האחרונה שבה שמנו מחיצות בכיכר דיזינגוף – כולם הבינו שזה הדבר הנכון לתפילה".

עלון של עמותת ''ראש יהודי'' (צילום: רשתות חברתיות)
עלון של עמותת ''ראש יהודי'' (צילום: רשתות חברתיות)

בריאיון לערוץ 7 הוסיף זעירא ואמר "אנחנו גאים בהדתה. הלוואי שכל הציונות הדתית תעסוק בהדתה, אנחנו מפחדים מלעסוק בהדתה התחלתנו להתבלבל בדרך. אנחנו לא מתנצלים, אוהבים לעשות הדתה".

בתגובה לעימותים מסרו וטענו כי "עוד טרם תפילת כל נדרי הגיעו כ-100 מפגינים מאורגנים מבעוד מועד, לחבל בתפילת יום הכיפורים שתוכננה כחוק בכיכר דיזינגוף. המתפרעים קיימו מופע צרחות ובריונות והצליחו להדוף מהכיכר את מאות תושבי תל אביב שביקשו להתפלל ביום כיפור כבשנים עברו. עזבנו את הכיכר כדי למנוע את חילול היום הקדוש ועברנו לבית הכנסת מתוך אחריות ושמירה על כבוד יום הכיפורים".

"אנו פעלנו במסגרת החוק ושורת הדגלים האוורירית שהקמנו עמדה לחלוטין בפסיקה המשפטית. את תפילת נעילה קיימנו בבית הכנסת ויצאנו לרחוב הסמוך לאמירת "אבינו מלכנו" ותקיעת שופר, כש-1,000 תושבי תל אביב הצטרפו אלינו. ההפגנות נגד התפילה הוכיחו כי מלכתחילה למפגינים לא הפריעו הדגלים, למפגינים הפריעה התפילה במרחב הציבורי שכאמור אושרה כחוק", הוסיפו.