מטה המאבק נגד העבודות להקמת טורבינות בצפון הארץ פועל בכמה מישורים כדי לאחד כוחות שונים בחברה הדרוזית על מנת לחדש את המאבק.

"תהיה אינתיפאדה": אלפי דרוזים השליכו אבנים וניסו להשתלט על נקודת משטרה בגולן

כזכור, במהלך חודש יוני אלפי בני העדה הדרוזית קיימו הפגנות סוערות בצפון רמת הגולן נגד הקמת הטורבינות באזור. במהלך הפרות הסדר המוחים יידו אבנים, ירו זיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה. מאז למעשה לא חודשו העבודות.

לפני כמה ימים נפגשו בכירים במטה המאבק עם מועמדים ברשויות הדרוזיות השונות, והצליחו לגייס מסר מאחד בנוגע לדרישות הבנייה. בין היתר טוענים הדרוזים כי לא מופשרת בנייה חדשה, יש קושי בהרחבת היישובים ואין תכנון ובנייה לדור הצעיר של העדה. “אנחנו מדגישים שיש לנו תוכנית ואנו מחויבים לה ולשלבי ההסלמה שלה”, אמרו במטה המאבק.

בין הצעדים שכבר מתבצעים, לצד קמפיין תקשורתי ורתימת נבחרי הציבור, יא הקמתה של מועצה עממית לענייני הדרוזים, שקיבלה את ברכת מנהיגי הדת של העדה. כעת הם מקווים כי בממשלה יסייעו להם ויקשיבו למצוקתם. אמיר ח’ניפס, יו”ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון, אף טוען בשיחה עם “מעריב” כי החברה נמצאת במשבר מול מדינת ישראל.

“אנחנו מובילים מחאה יותר מחצי שנה. עד עכשיו לא קיבלנו שום התייחסות רצינית ופשוט כואב הלב. אתה שומע על כל כך הרבה דברים בחברה הישראלית, אבל אין התייחסות אחת לחברה הדרוזית והמצב כאן הוא על חבית נפץ”, טען. עוד הזהיר: “אחוזי המתגייסים בחברה הדרוזית ילכו ויירדו".