ניצב בדימוס אהרון אקסול שוחח היום (רביעי) בראיון מיוחד למעריב על התנהלותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בהכרזתו כי מחר יקיים אירוע תפילה המוני בכיכר דיזנגוף שיכלול הפרדה מגדרית, כאקט מחאתי למהומות שהתרחשו בכיכר ביום כיפור.

"אנשים בכו, הרסו את היום הקדוש": ברחבי הארץ מגיבים לסערת התפילה בהפרדה
"חוסר אחריות": כיצד תשפיע המשך הביקורת מימין על בן גביר?
 
לדבריו: "כשר בממשלת ישראל, השר לביטחון לאומי, הוא צריך לראות את האירועים האלה כשר ולא בדרך נקמנית. לעת הזו צריך לראות איך מאחדים ולא איך מפלגים. אבל יותר חשוב בעניין הזה אני חושב שבן גביר, במה שהוא עושה כרגע, הוא ירתק למקום עצמו מאות שוטרים במקום להיות במקומות אחרים שבהם צריך להילחם בפשיעה. וכל זה בשביל מה? בשביל לעצור תפילת ערבית במשך חצי שעה ולומר 'הנה הראיתי לכם?' יש מיליון ואחד אפשרויות לעשות את הדברים האלה בבתי הכנסת, ומה שיקרה הלכה למעשה זה שהוא ירתק מאות שוטרים למקום".

עוד הוסיף: "יש קונצנזוס רחב בציבור הישראלי לגבי מה שקרה ביום כיפור, כולם מגנים את האירועים האלה. אז אין צורך לעשות תפילה שהיא לכאורה יוצאת דופן. מה שהוא עושה רק מעמיק את הקיטוב. הוא לא מחבר וזה יגרום להביא את שוטרים לעוד כמה שעות, ושר לביטחון פנים צריך לחשוב גם על הדברים האלה". 

אתה קורא לו לחזור בו מאמירתו?
"לגמרי. אני חושב שהיועצים שלו חכמים, ואם הוא חכם הוא יעשה סוף סוף מעשה נבון ולא יקיים את התפילה שם. זו טעות, התפילה לא תורמת שם בשום דבר, היא רק תתרום יותר לקיטוב ולזה שמאות שוטרים יאבטחו אירוע של חצי שעה במקרה הטוב, כשההיערכות היא כמה שעות קודם לכן וזה גם ייגרר אחרי זה. כולנו יודעים שלמשטרה יש שמיכה קצרה ומשימות, ויש את חגי סוכות ברקע. לא צריך לייצר להם עבודה מיותרת שלא מועילה לאף אחד". 

היועצים של בן גביר טועים?
"לגמרי. אני חושב שהם טועים, אם הם לא חושבים על הציבור בישראל, שיחשבו לפחות על המשימות של משטרת ישראל. יש לה הרבה משימות לפניה, צריך לסגור כבישים, יהיו גם הפגנות נגד. כולם יודעים איך זה מתחיל, אף אחד לא יודע איך האירוע הזה ייגמר".