10 פעילים מהתנועה ״עד כאן! מאוחדים נגד הפרוטקשן״, נפגשו השבוע עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בפגישה השתתפו גם ח"כ צביקה פוגל וח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, מפקדי תחנות משטרה מהאזור ומפקד המחוז החדש.

״הפגישה הייתה ביוזמתו של השר, ששמע על ההתארגנות שלנו, התרשם ממנה ובירך עליה״, סיפר יו״ר התנועה, יריב בן עמי. כזכור, ביולי האחרון הוקמה התנועה על ידי בן עמי, בעל עסק בקיבוץ הגושרים שבעצמו נפגע מפרוטקשן. שורת מקרים רבים שמתרחשים כמעט על בסיס יומיומי באזור הגליל העליון - כמו מקרי הצתות חוות הסוסים בכפר שמאי, חנות המזגנים בחצור הגלילית והמשרדים באזור תעשייה צח״ר - הגבירו את הצורך של חקלאים ובעלי עסקים רבים להתנגד לתופעה שגובה מהם מחירים כלכליים ונפשיים כבדים.

״בפגישה השר אפשר לכל אחד מהמשתתפים לדבר, והיה קשוב למצוקות ולבעיות. הוא סיפר שניסה לקדם את סוגיית הפיצוי והביטוח לנפגעי פרוטקשן מול שר האוצר ומול ראש הממשלה, אך בינתיים ללא הצלחה. לדבריו, שר האוצר מתנגד לקדם את הסוגייה בגלל מקורות תקציב״, מוסיף בן עמי. 

לדברי השר בן גביר, "נכנסנו לתפקיד לפני תשעה חודשים, קידמנו מספר צעדים בחודשים האחרונים כאשר גולת הכותרת הוא "חוק הפרוטקשן" המשנה סדרי עולם. זהו חוק שמאפשר למשטרה לשנות את כל המערך הראייתי שלה מול עבירות הפרוטקשן בצורה שתאפשר להביא לדין עברייני פרוטקשן ביתר קלות. בנוסף קובע החוק שהעברנו עונש מאסר חובה לעברייני פרוטקשן. יש לנו עוד הרבה מה לעשות - ואנחנו עושים".