מבצע חרבות ברזל: בצל הלחימה העזה, הכריזו היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ על הקמת ממשלת חירום. ח"כ עודד פורר הסביר בשיחה עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM למה מפלגת ישראל ביתנו לא הצטרפה גם היא.

היום החמישי למלחמה: נתניהו וגנץ סיכמו על ממשלת חירום, הירי לעוטף נמשך
בריק: "זה שהמודיעין לא קלט שחמאס מתכנן מבצע - הפתעת חיי"

"אמרנו באופן הכי ברור: במלחמה הזאת אין קואליציה ואופוזיציה, כולנו עם אחד וכולנו מאוחדים", אמר בפתח דבריו. "אך כדי שנהיה חלק מהממשלה צריכה להתקבל החלטה ברורה לחסל את חמאס. אני לא רוצה שיום אחרי המלחמה עוד הפעם יזרימו דלק ובטון לחמאס והוא יבנה את עצמו למערכה הבאה. אנחנו לא מוכנים שזה יקרה שוב". 

בהמשך קרא חבר הכנסת ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "לכנס עוד היום את הוועדה כדי לתת מענה לכל מצוקות העורף. יש מנגנונים שמסייעים להם, צריך להוציא עובדים לחל"ת, צריך לאפשר לאנשים לדחות את התשלומים שלהם. כל אותם מאות אלפים שגויסו לצו 8 צריכים לדעת שיש להם שקט בבית מבחינה כלכלית".

הוא פירט: "צריך שראש הממשלה יאריך את כהונתו של הנגיד, שהוא ישדר לעולם שתהיה כלכלה יציבה. צריך לייצר מנגנונים של הלוואות ערבות בין מדינה לעסקים. צריך לסדר ערבות כלכלית. יהיה בסדר בעורף, אתם יכולים להילחם בחזית". 

"אני לא רואה שום סיבה מדוע שמחר תקרא לאנשים המתאימים ותגיד להם 'חברים, תציגו לי מחר את תוכנית החירום לעסקים', איך הם מוציאים את העובדים לחל"ת", הוא הוסיף. "למדנו בקורונה תוך כדי תנועה איך ליצור פתרונות. אני רוצה שכל מי שייצא בצו 8, ידע שבעורף העסק שלו לא יינזק, יישאר, יחכה לו ליום שהוא יחזור. נכנסנו לאירוע הזה עם ריבית גבוהה, עם יוקר מחיה בלתי נסבל לעורף".