לאחר סבב דיפלומטי אינטנסיבי שכלל פגישות עם בכירי סעודיה, קטאר, בחריין, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שב היום (שני) לארץ לשיחות הסיכום עם ההנהגה הישראלית.

נתניהו: "יש הרבה שאלות, נחקור הכל, אבל קודם צריך לנצח במלחמה מול חמאס"
ברשת טענו שהבת של מירי רגב חזתה את הטבח במסיבה, לשכת השרה: ״שקר זדוני״
 
נחיתתו של בלינקן לישראל התרחשה במקביל לדיווחים על פתיחת מעבר רפיח ועל הפסקת האש ההומניטרית, עליהן, לכאורה, ישראל הסכימה לאחר שהתבקשה על ידי ארה"ב. במקביל, הערב השתתף בלינקן בקבינט המלחמה המצומצם בקריה בתל אביב. 

בלינקן עצמו צייץ בחשבון ה-X הרדמי שלו: "אנו עומדים לצד ישראל תוך שהיא מגנה על עצמה. ארצות הברית גם פועלת באופן אקטיבי כדי להבטיח כי תושבי עזה ייחלצו  מפגיעה אפשרית, וכן כי הסיוע שהם זקוקים לו - כגון מזון, מים, תרופות - יוכל להיכנס אל תוך הרצועה. לחמאס לא אכפת שהפלסטינים יסבלו..".

הדיווחים על הפסקת האש והכנסת הסחורות לעזה עוררו ביקורת חריפה במערכת הפוליטית, כאשר שורה של בכירי הקואליציה תקפו את ההחלטה שלכאורה התקבלה.

שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כ"ץ, כתב: "תמכתי בסיכום בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן לאספקת מים לאזור דרום עזה כי זה תאם גם את האינטרס הישראלי. אני מתנגד בתוקף לפתיחת המצור ולהכנסת סחורות לעזה על רקע הומניטרי. מחויבותנו היא למשפחות הנרצחים ובני הערובה החטופים - ולא למרצחי החמאס ומי שסייעו להם".

תוך כדי פגישה של רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה בלינקן, מטעם גורם מדיני נמסר כי "אין הפסקת אש. אין הכנסת סחורות מכל סוג שהוא. יש דרישות אמריקניות בנושא ההומניטרי. בשלב זה הותר להכניס רק מים לדרום הרצועה שבו אמור להיות אזור לפינוי הומניטרי".

בהמשך, לשכת ראש הממשלה הבהירה שוב: "ישראל לא הסכימה לתת שום סיוע הומניטרי לחמאס. אנחנו במלחמה וממשיכים בכל העוצמה - עד לניצחון." הפגישה בין נתניהו ובלינקן התקיימה תחילה בארבע עיניים ובהמשך - בפורמט קבינט המלחמה. כמו כן, מזכיר המדינה נפגש עם הנשיא הרצוג.

גלנט נועד עם בלינקן: "לא נעצור את המלחמה עד אשר נביא את ההישגים"

שר הביטחון יואב גלנט, נועד גם הוא עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלשכתו בקריה. בפגישה השתתפו מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, ראש אגף אסטרטגיה בצה״ל האלוף אליעזר טולדנו ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

בפגישתם, השנייה מאז פרוץ המלחמה, השניים שוחחו על פעולות צה״ל ומערכת הביטחון לחיסול תשתיות ומחבלי החמאס ברצועת עזה. השר גלנט הביע את הערכתו בפני מזכיר המדינה בלינקן על התמיכה הפומבית והבלתי מסוייגת של הממשל האמריקני, ועל מחויבותו האישית עבור ביטחון ישראל.

גלנט מסר בסיום הפגישה: "אנחנו מארחים כאן היום את מזכיר המדינה האמריקאי בפעם השנייה במהלך השבוע. בשיחותיי, הדגשתי ואדגיש בפני המזכיר שהמלחמה הזו היא מלחמה בה אנו ננצח. אנחנו ננצח, כי העם בישראל חייב לנצח. אנו לא נעצור את המלחמה עד אשר נביא את ההישגים ונשלים את המשימה שמדינת ישראל חייבת לעמוד בה. בראש סדר העדיפויות ומעל לכל שיקול, אנו מחוייבים לאזרחינו וחיילנו הנמצאים בשני צידי הגבול. נגיע לכל המקומות וננצח את המלחמה הזו".

עם תום הפגישות, מטעם מזכיר המדינה פורסמה ההודעה לפיה: "מזכיר המדינה אנתוני בלינקן שב היום לישראל בכדי להיפגש עם ראש ממשלת ישראל נתניהו. המזכיר דיבר על מעורבותו עם בעלות הברית באזור וקיבל עדכון על המצב בשטח. המזכיר מדגיש את תמיכתו החזקה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מהטרור של חמאס ומאשר את נכונותה של ארה''ב לספר לממשלה הישראלית מה שהיא צריכה בכדי להגן על אזרחיה. המזכיר שוחח עם רה''מ נתניהו על שיתוף הפעולה הצמוד של ארה''ב עם האום ובעלות ברית אזוריות כדי לאפשר את האספקה של ציוד הומניטרי לאזרחים. המזכיר ציין את מחויבותו לשחרורם המהיר והבטוח של אלה המוחזקים בשבי ע''י החמאס".

במהלך השיחה נתניהו ובלינקן דנו באפשרות של ביקור הנשיא ג'ו ביידן בישראל במהלך הימים הקרובים. הערכה היא כי ביידן צפוי להגיע לישראל כבר ביום רביעי.