יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אירח היום (שני) בכנסת יחד עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי כ-50 שגרירים ונציגים דיפלומטיים מרחבי העולם המוצבים בישראל במטרה להעביר מסר למנהיגי מדינותיהם באשר למלחמה והשבת השבויים. 

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר כי "מעולם לא איבדנו כל כך הרבה מבני עמנו ביום אחד מאז השואה. זה לא נעשה רק על ידי אנשי החמאס אלא גם על ידי אנשי הג'יהאד האיסלאמי וגם על ידי תושבי עזה שחצו את הגבול וביצעו את המעשים הגרועים ביותר שניתן לדמיין ואלו שלא. שום דבר למעט חיסול הטרור לא בא בחשבון. אנחנו זקוקים לתמיכה שלכם לא רק כשטובחים בנו – אלא גם כשאנו פועלים כדי להגן על עצמנו מפני אפשרות שדבר כזה אי פעם יוכל לקרות. נצטרך את התמיכה שלכם בזמן הקרוב כשכוחותינו יפעלו למיגור הטרור".

יו"ר הכנסת אוחנה סיפר לשגרירים על שיחה קורעת לב שהייתה לו עם אבא מכפר עזה שעות ספורות לפני המפגש: "הוא סיפר לי על אשתו ושלושת בנותיו שמוחזקות כעת בשבי בעזה. יש שם 199 חטופים. דמיינו שאלו הילדים שלכם. שזו רעייתכם. רתמו את כל ההשפעה שלכם במדינותיכם כדי לשחרר אותם מיד". 

ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר לשגרירים: "ב-20 השנים האחרונות שדרות והיישובים סביב עזה תחת מתקפה. ניסו לשכנע אותנו שאם ניתן להם  מים, חשמל, מצרכים ואישורי עבודה – הכל יסתדר. אתם מדברים על פתרון דיפלומטי אבל אנחנו חיים את זה. כעת מה שצריך לעשות זה למחוץ את חמאס. אתם יודעים כמה זה קשה לקבור 41 בני אדם במו ידיך? להם ולשאר הנרצחים אף אחד לא נתן הזדמנות לברוח. חמאס שחטו תינוקות ושרפו אותם. זו הסיבה שעזבתי לראשונה מזה תשעה ימים את שדרות. כדי שתדעו זאת ותאמרו להנהגה שלכם שישראל חייבת לנצח במלחמה הזאת".