מלחמת חרבות ברזל: הממשלה הצביעה ואישרה הבוקר (ראשון) את סגירת משרד ההסברה, זאת לאחר התפטרות השרה גלית דיסטל אטבריאן לפני כעשרה ימים.

צה"ל חיסל חוליית מחבלים שתכננה פיגוע, התחדש הירי למרכז ולדרום
בישראל מעריכים: זה היקף ארסנל הטילים ושיעור הלוחמים של חיזבאללה

תקציב המשרד שטרם נוצל לשנת 2023 בסך 9.4 מיליון שקלים, ותקציב 2024 כ-14.4 מיליון שקלים, וכן 29 תקני כוח אדם שהיו תחת המשרד יופנו לטובת מנהלת שיקום חבל תקומה (עוטף עזה).

התנועה לאיכות השלטון בירכה על סגירת משרד ההסברה: "משרד ההסברה הוא רק קצה הקרחון של משרדי ממשלה עתירי תקציב ונטולי תוכן, אשר הוקמו בבהילות וברישול, כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני. התנועה לאיכות השלטון קוראת לשרי הממשלה להתגייס לטובת הציבור, לבטל לאלתר את המשרדים המיותרים, ולהפנות את התקציב שלהם לטובת המאמץ המלחמתי ולשיקום תושבי עוטף עזה וגבול הצפון".

לפני כעשרה ימים, כאמור, הודיעה דיסטל אטבריאן על התפטרותה, וכתבה: "בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכל. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ומפצירה בו להעניק את תקציב המשרד כולו ישירות לאזרחים בדרום", הוסיפה.

כמה ימים קודם לכן, החליט ראש מערך ההסברה משה (מושיק) אביב למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית לצד הפעילות השוטפת של משרד החוץ.