מלחמת חרבות ברזל: ברקע הלחימה, המתחים בין משרד האוצר למשרד הכלכלה מחריפים. בשיחה עם נציגים מהמגזר העסקי, תקף הערב (שני) שר הכלכלה ניר ברקת את התנהלות משרד האוצר ואת העומד בראשה, בצלאל סמוטריץ'.

היום ה-17 למלחמה: כטב"מ יורט באזור עכו; פגיעה ישירה במוזיאון ביד מרדכי
בשל התארכות המלחמה: אלפי עובדים במשק מוצאים לחל"ת

"האוצר הציג מתווה שאינו בשל, תוך התעלמות מנציגי המגזר העסקי, העצמאים והעובדים ותוך התעלמות מעמדת משרד הכלכלה והתעשייה", אמר והוסיף: "מדובר במתווה שייצור במדינת ישראל פוסט טראומה כלכלית. 

"במשך שנים על גבי שנים, אותם בעלי עסקים, אותם עצמאים, אותם עובדים – משלמים מיסים למדינת ישראל, וממלאים את קופת המדינה. ועכשיו, כשהם צריכים את הסיוע של אותה מדינה, האוצר נועל את הקופה ומפקיר אותם לגורלם".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, קרא בישיבה לראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה להיפגש ולהגיע להסכמות: "שבו ביחד כדי לנצח גם במלחמה על העורף. אנחנו נדאג לשרשראות האספקה, נדאג לקיום, לבטחון העובדים אבל רק במתווה אחד שיכיל את הכל כי צריך שגם החיילים שנמצאים היום בחזית יחזרו למשק משגשג ולרגיעה אחרי כל התופת שהם יעברו״.

גורמים בסביבת שר האוצר: "בזמן מלחמה מצופה מכולם להיכנס מתחת האלונקה ולסייע בשיתוף פעולה ולא לעמוד על הטריבונה ולזרוק חיצים למגרש. התכנית הכלכלית שהציג משרד האוצר היא המקיפה והמהירה ביותר שהייתה בישראל אי פעם ועלותה מעל ארבעה וחצי מיליארד שקלים. היא גובשה בשיח מעמיק עם כלל גורמי המגזר העסקי, וכמו ששר האוצר הבהיר היא תכנית מידית וראשונית ובהמשך יגובשו מרכיבים נוספים בהתאם להתפתחות המלחמה והצרכים".