ברקע הלחימה בעזה והמעורבות הדיפלומטית של קטאר, פרסם אתמול יעקב כץ, עורך ג'רוזלם פוסט לשעבר, טור בפוקס ניוז, בו טען כי "קטאר צריכה לגרש את מנהיגי חמאס ואם לא, אמריקה צריכה לעשות את זה בשבילם".

דיווח: ישראל תקפה את שדה התעופה בעיר חלב שבסוריה 
ארדואן חושף את פרצופו האמיתי: "חמאס אינו ארגון טרור, לא אגיע לישראל"

לדברי כץ, "אחת התוצאות של טבח חמאס בישראל צריכה להיות הבנה שהעולם לא יכול עוד לשחק משחק כפול עם חמאס. מדינות ואנשים יצטרכו לבחור את הצד שבו הם נמצאים - ישראל, ארצות הברית ואירופה, שנלחמות ברוצחי חמאס, או בטרוריסטים. זה כל כך פשוט. אחד המקומות הראשונים להתחיל לשאול את השאלה הזו הוא קטאר, המדינה הקטנה והעשירה במפרץ הפרסי שיש לה היסטוריה של משחק בשני הצדדים בסכסוכים וחשוב מכך, לברוח מזה".

"ביום שישי, למשל, בילה שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן את היום בקטאר כחלק מסיורו במזרח התיכון כדי לחזק את התמיכה במערכה של ישראל נגד חמאס, ואז בשבת הגיע למדינה שר חוץ נוסף - חוסיין אמירבדולהיאן מאיראן. יש מעט מדינות בעולם שיכולות לארח יום אחד שר חוץ של ארה"ב, ולמחרת את האויב המושבע של אמריקה מאיראן. קטאר היא אחת מהן", מוסיף כץ, שמציין כי "ביקורו של אמירבדוללהיאן בקטאר כלל פגישה במוצאי שבת עם איסמעיל הנייה, המנהיג הפוליטי של חמאס המתגורר בדוחא והאיש שפרץ בחגיגה בשידור חי לאחר ששמע כי לוחמיו טבחו ביותר מ-1,200 בני אדם וחטפו כ-150 נוספים. בסרטון שפורסם מהפגישה, נראה שר החוץ של איראן מחבק בחום את הנייה וכן את שני סגניו של חמאס - מוסא אבו מרזוק וח'ליל אל חיה. האופן שבו קטאר ומשפחת אל-תאני השלטת ממשיכים לספק מקלט לטרוריסטים הוא שערורייתי. האם מישהו יכול לדמיין אחרי ה-11 בספטמבר שקטאר הייתה רשאית לארח את מנהיג אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן? מה שקרה בישראל בשבוע שעבר הוא הגרסה המודרנית של 9/11 וצריך להכריח את קטאר לקבל החלטה - האם היא עומדת עם הטרוריסטים או עם המערב?".

פעילי חמאס במנהרות של עזה (צילום: רויטרס)
פעילי חמאס במנהרות של עזה (צילום: רויטרס)

עורך הג'רוזלם פוסט לשעבר משוכנע כי "הלקח מפלישת חמאס הוא שאסור לאפשר למדינה לארח את המונדיאל לצד מנהיגי ארגוני טרור חסרי רחמים. מה שמתחולל בישראל הוא קרב בין טוב ורע לבין נכון ולא נכון. צריך להכריח מדינות כמו קטאר להפסיק את תמיכתן בחמאס ואם הן לא יכולות לעשות זאת לבד, אז ארה"ב צריכה לעזור להן. אמריקה, למשל, מפעילה את בסיס האוויר אל עודיד בקטאר, שם יש לה אלפי חיילים המוצבים לצד כמה מהמטוסים המתוחכמים ביותר של צבא ארה"ב".

"המשימה ללכוד את הנייה לא תהיה קשה. קציני סיכול טרור חייבים לעצור את איומי האיסלאמיסטים, כפי שעשו לאחר 9/11. הנייה אולי יקרא לעצמו מנהיג פוליטי, אבל אין דבר כזה "פוליטיקאי" בארגון טרור כמו חמאס. הנייה וסגניו אינם פועלים להחלטות דיפלומטיות כמו פתרון שתי המדינות לסכסוך עם ישראל. הם רוצים להשמיד את מדינת היהודים, והם ניסו לעשות זאת ב-7 באוקטובר כשגברים שלהם שרפו תינוקות, רצחו ניצולי שואה, ירו בהורים לעיני ילדיהם ואנסו צעירות. גירושו או לכידתו והסגרתו לארה"ב תשפיע משמעותית על חמאס ויערער את יכולתו לגייס כסף מפטרונים כמו קטאר ואיראן. פחות כסף פירושו קושי להשיג נשק מתקדם וזה יקשה על הקבוצה לצאת להתקפות נגד ישראל. באופן סמלי, לכידתו של הנייה או גירושו מקטאר תהיה גם משמעות. זה יראה לקבוצת הטרור שאין מקלט בטוח לאנשים שמתזמרים מעשי טבח נגד אזרחים".

את דבריו חתם באומרו כי "חמאס הוא קבוצה אלימה ורצחנית שצריך לעצור אותה. החמושים שפרצו לבתים ישראלים, כמו גם מנהיגים כמו הנייה שחושבים שהוא יכול להטיל אימה על אזרחים מביטחונו של ביתו בדוחא. אם למדנו משהו מה-7 באוקטובר, זה שההבדל בין טוב לרע צריך להיות ברור ושצריך להביס את חמאס. קטאר צריכה להחליט לצד מי היא".