ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שוחח הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM על פתרונות חינוך ודיור זמניים למפונים מיישובי עוטף עזה, זאת ללא סיוע או מענה מהמדינה. בשיחתו הביע את מורת רוחו מהיעדר הסיוע. 

ביקורת חריפה של נשיא לשכת רואי החשבון: "מתווה סמוטריץ' למשק - רע"

"אנחנו העוטף של העוטף, סמוכי מועצה אזורית אשכול", סיפר. "לכן אנחנו מתמודדים עם הרבה מאוד מפונים. יש הרבה תשומת לב למפונים בים המלח ובאילת, אך יש עוד אלפי מפונים. מהרגע שנציגת משרד ראש הממשלה הגיעה אלינו בתחילת השבוע, יש מישהו לעבוד איתו. אני יודע שכולם רוצים לעזור. התחלנו לבד לחלוטין, ולאט לאט המשרדים מתחילים לבוא. כל אחד בקצב שלו, זה לא יעיל ולא עובד בקבועי זמן מהירים, קל וחומר בהקשרים של הטיפול במפונים". 

עוד הוסיף ואמר, כי: "בשבעה לאוקטובר, בכיבוש של חלקים גדולים בנגב, אנשים עזבו את בתיהם וברחו. צריך לרדת לפרטים, לפגוש אנשים, לראות מה עושים. כל פעם שיצא לי להרים את הקול על פקיד ממשלתי אני מתנצל, כי זו לא הדרך. כתבתי כבר לפני שבוע מכתב לשר האוצר להפסיק עם ההתחשבנות וההתקטננות. השיטה לא עובדת נכון. צריך לבוא לשטח, הם לא מספיק מכירים את השטח ולא מספיק מבינים את המשמעויות הגאוגרפיות שלו. גם בקורונה, וגם עכשיו, ובכלל בכאוס שהיה בשנים האחרונות, אנחנו משלמים את המחיר". 

"אנשים חיים בפחד קשה מאוד", הודה ערן. "אני צריך להפוך שולחנות מול האוצר ומשרד התיירות, כדי לתת כסף לאותם ספקים ומתחמי אירוח שאירחו את האנשים הללו ברוחב לב, עכשיו הם צריכים להילחם על פרנסתם. המדינה נכנסה לשיתוק כלכלי, הקבלנים הפסיקו לעבוד, הספקים. משרד האוצר, מה הבעיה שהוא ישלח נציג? שירד לשטח ויהיה השדכן שלנו? כמה זה מסובך? הם לא מדברים, הם מוציאים מיילים. כל המשרדים שכולם רוצים לעשות, ברברת על ברברת. תרדו לשטח ותעשו את העבודה. מאחר ואין לאן לחזור, צריך לתת למפונים פתרונות מגורים. אני מעריך שהם לא רוצים להמשיך לחיות במלונות, הם רוצים לחיות בסביבה נורמלית. לצערי המנהלת מבולבלת. אני מפציר במשרדי ממשלה שרוצים לעזור, אני יודע שהם רוצים, תורידו את האנשים בשטח. זה יעיף את הדברים".