היום ה-24 למלחמה: בצל ההתחממות גבול הצפוני, האזעקות ואף ירי הטיל לעבר חצור הגלילית אמש, פנה היום (שני) ראש המועצה שמעון סויסה במכתב לראש הממשלה, השרים הרלוונטיים ופיקוד העורף בדרישה למיגון מיידי: "ללא מיגון לישוב הגדול בגבול הצפוני - לא יהיה ניתן לקיים שגרת מלחמה", הבהיר.

מערכת הביטחון תמנע מלתקוף בלבנון? האזהרה הדחופה של תושבי הצפון | האזינו

בפתח המכתב צוין: "בימים אלו מדינת ישראל נמצאת בלחימה והגנה על גבולותיה, ברצוני לחזק את ידי הדרג המדיני והצבאי על מאמציו. חצור הגלילית והינו הישוב העירוני הקרוב יותר לחזית, מרחקנו מגבול לבנון הוא כ 11 ק"מ ואמש חווינו עליית מדרגה: אזעקות ויירוטים מעל שמיי הישוב, דבר המקשה באופן משמעותי על קיום שגרת מלחמה״. 

עוד הוסיף סויסה במכתבו: "למרות הקרבה לגדר, פקודות צה"ל אינן מנחות על פינוי, אלא על כך שנישאר בישוב ולכך אנו נערכים במטרה לקיים "שגרת מלחמה" ככל שניתן ולנסות להשרות במרחב הציבורי סדר יום בטוח בדגש על מוסדות החינוך. לאחר קיום סיור ותרגולים במוסדות החינוך התגלו פערי מיגון אדירים, כ 50% מהתלמידים אינם ממוגנים בעת מצב חירום, ואף חלק מהמוסדות אינם ממוגנים כלל".

"אני מציב לנגד עיניי את ביטחון התלמידים, ולכן בהעדר מענה מיגון בלתי ניתן להשיב את מוסדות החינוך ולקיים שגרת מלחמה ביישוב - ההורים חוששים ובצדק, הילדים מפחדים ואנו כמועצה לא יכולים לקיים שגרת מלחמה במצב זה", טען. לסיום הבהיר סויסה: "אני דורש לתת מענה לסוגיות אלו על מנת שאוכל להבטיח את ביטחון ילדי חצור הגלילית״.