לשכת סוכני הביטוח יצאה בקריאה לרשות שוק ההון והביטוח ולמקבלי ההחלטות לעצור את יישום רפורמת הבריאות בשל מצב החירום. נשיא הלשכה שלמה אייזיק מסר כי בשל התעקשות האוצר להמשיך ביישום רפורמת הבריאות, חברות ביטוח הפסיקו לשווק פוליסות בריאות.

יוצאות דופן הן חברות הביטוח איילון, הכשרה ביטוח וכלל ביטוח. מאידך הראל, הפניקס, מנורה ומגדל, המובילות של השוק, אינן משווקת את הפוליסות בגלל היעדר כדאיות כלכלית. למבוטחים חדשים קיימת כבר כעת חסימה כמעט מלאה לרכישת פוליסת בריאות.

אייזיק מסר ל"מעריב": "מצב ביטוחי הבריאות בישראל בכי רע. רוב חברות הביטוח לא משווקות מוצרי בריאות והציבור נותר חשוף. משפחות שכבר רכשו ביטוחי בריאות אינן רשאית לצרף לביטוח רפואי פרטי תינוקות שנולדו בתקופה זו. רשות שוק ההון והביטוח חייבת להתעשת ולדחות את רפורמת הבריאות. מדינת ישראל במצב חירום וחשוב שכל הרשויות יפנימו את זה".

שלמה אייזיק  (צילום: יחצ)
שלמה אייזיק (צילום: יחצ)

ואילו החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ אשראי העניקה מפרוץ המלחמה ביטוחי אשראי בערבות מדינה לעסקאות יצוא בהיקף של 4.3 מיליארד שקל. מרבית העסקאות היו בתחומי החקלאות, התקשורת, התשתיות ועסקאות ביטחוניות. בין מדינות היעד של היצואנים המבוטחים היו מדינות אפריקה כמו סנגל ואנגולה, ולראשונה התבצעה גם עסקת יצוא בתחום החקלאות במדגסקר. בנוסף, נעשו עסקאות גם עם מדינות באסיה, ובכללן סין ואזרבייג'ן, ובמדינות אירופיות כמו הונגריה, קפריסין ועוד. המנכ"ל דודי קליין: "בתקופה זו ישנה חשיבות מיוחדת להרחבת היצוא כמנוף לתמיכה בכלכלה".