מלחמת חרבות ברזל: יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, סייר היום (חמישי) לאורך גבול לבנון. במהלך הסיור נפגש עם מפקדים בגזרה, ובהמשך הגיע לשלומי, יישוב הסמוך לגבול שמרבית תושביו פונו, וקיים מפגש עם פורום ראשי הרשויות בצפון.

כטב"מ פגע במבנה באילת ועורר בהלה, חילופי אש בג'נין ובשכם
מעל 50 מחבלים חוסלו: צה"ל בפשיטה על הרובע הביטחוני של חמאס | צפו

״אנחנו נמצאים בפעילות קרקעית חזקה ויסודית בתוך רצועת עזה. יש לנו הישגים רבים, ואנחנו ממשיכים ומרחיבים ומעמיקים את הלחימה. גם כאן בצפון, אנחנו נמצאים בחזית לחימה, חזקים בהגנה ובהתקפה״, אמר גנץ לאחר הפגישה עם ראשי הרשויות. 

בהמשך התייחס לביקורת השלטון המקומי על התנהלותה הכלכלית של הממשלה, ואמר: "אני מבקש להדגיש שאנחנו מחויבים לכל המפונים - מדרום ומצפון. אנחנו פועלים כדי לסייע למי שפונה מביתו, ונגדיל את הסיוע הזה. המחויבות שלנו היא גם לביטחון הפיזי וגם לביטחון הכלכלי. 

"כמי שסגר את השער על לבנון, אני אומר לכם - אנחנו נחושים להגן על גבולנו הצפוני, משני צידי הגבול - אם נדרש לכך. גם עכשיו וגם בעתיד, לא נאפשר לחיזבאללה לסכן את יישובנו, ואם נסראללה יעשה טעות - חיזבאללה ומדינת לבנון ישאו בתוצאות. אנחנו נוודא שתושבי הצפון חוזרים לבתיהם בטוחים יותר״.

יו״ר ישובי קו העימות ומועצת מטה אשר, משה דוידוביץ קרא לממשלה להסיר את האיום של חיזבאללה בצפון: ״תושבי הצפון וקו העימות הוגלו מבתיהם, 70 אלף תושבים פזורים בכל הארץ, אנחנו לא נסכים שהחיזבאללה ימשיכו לאיים על גבול הצפון ויכתיבו כאן את המציאות. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לעשות כל שבידיה כדי לא יקרה כאן האסון שהתרחש בדרום - ושהתושבים כאן יוכלו לחזור בשלום לבתיהם״.

יו״ר המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן הסכים הוסיף לדבריו כי ״את החיזבאללה אסור להשאיר כפי שהוא היה, אין מצב שתושבי שלומי יחזרו לכאן כשחיזבאללה על הגבולות. אנחנו חייבים למגר את האיום הזה ואנחנו קוראים לממשלה לעשות הכל כדי להסיר את האיום הזה״.

בנוסף לנעמן ודוידוביץ׳, השתתפו במפגש גם ראשי הרשויות רונן מרלי ראש עיריית נהריה, ארקדי פומרנץ ראש עיריית מעלות תרשיחא, שמעון גואטה ראש המועצה מעלה יוסף, עמית סופר ראש מועצה אזורית מרום הגליל, גיורא זלץ ממועצת גליל עליון, ראדי ניג'ם ראש מועצת בית ג׳אן, ואייל שמואלי ראש מועצת כפר ורדים.